Renault Clio nahrádza svoje malé Clio novou generáciou. Oficiálne predstavenie bude síce až na jeseň v Paríži, ale už teraz ho francúzska automobilka ukázala svetu. Po šiestich rokoch tretej generácie, ktorá prešla aj faceliftom prišiel čas na obmenu.

Nové Clio pôsobí viac hravo a dynamicky ako odchádzajúci model. Predná maska bola inšpirovaná konceptom DeZir z roku 2010. Bez prekvapenia je použitie LED denných svetiel. Naopak, integrované kľučky zadných dverí Renault bežne nepoužíva.

Vnútro tiež pôsobí jednoduchšie, pričom sú použité kvalitnejšie materiály. Ako novinka sa prezentuje zábavno-informačný systém R-Link so sedempalcovým displejom. Navigačný systém, ako je u Renaultu dobrým zvykom, dodáva tradične TomTom. Pripojenie na internet schováva jedno prekvapenie. Je ním prvý obchod s aplikáciami pre auto.

Jedna aplikácia vyčnieva nad ostatné. Je ňou R-Sound Effect. Jeho obdobu poznajú hlavne majitelia nového BMW M5 poslednej generácie. Jedná sa o emuláciu zvukového prejavu iného motora. V ponuke je až šesť rôznych profilov nastavenia zvuku.

Samotný motor pod kapotou môže byť aj novinka s dvoma valcami a objemom 0,9 litra. Pomocou prepĺňania dosahuje 66 kW (90 k) a 135 Nm. Z výkonu vyplýva aj označenie TCe 90. Malý motor si podľa informácií vystačí s 4,3 litrami v kombinovanom cykle a emisie sa ustálili na 99 gramoch CO2 na kilometer.

Neskôr pribudne aj 1,2 TCe 120 s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 190 Nm. To však bude až v prvej polovici roka 2013. Zatiaľ najúspornejšou alternatívou bude naftový motor dCi s tradičným objemom 1,5 litra produkujúci 66 kW (90 k) a 220 Nm. Kombinovaná spotreba naftovej jednotky bude na úrovni 3,2 litra nafty na 100 kilometrov. Takisto aj emisie budú zatiaľ najnižšie, iba 83 gramov CO2 na kilometer.

Postupne k úvodnej päťdverovej karosérii pribudne aj očakávaná verzia RS, ktorá bude mať neľahkú úlohu predbehnúť veľmi vydarenú výbehovú.

Foto – Renault