Väčšinou sa autá medzigeneračne zväčšujú. Pri novom Cliu je to naopak, je kratšie o 14 milimetrov a nižšie o 30 milimetrov. Celkovo na dĺžku meria 4 048 milimetrov, čo nejako zásadne nevybočuje zo štandardu tejto triedy vozidiel.

Dizajn vozidla je okamžite rozpoznateľný. Tvar predných svetiel s koncom natiahnutým smerom do nárazníka je nezameniteľný. Prekvapením je, že technológia Full LED bude dostupná už od základného výbavového stupňa.

Konštruktéri novému Cliu dali aj prvky eliminujúce odpor v okolí predných kolies. Znižujú aerodynamický odpor, čím znižujú, o niečo, aj spotrebu. Renault ukázal aj verziu RS Line, ktorá nahradí GT Line. Má športovejšie tvarované nárazníky a tiež väčšie zliatinové disky.

Kým sa dostaneme k samotnému interiéru, teda časti pre posádku, treba skonštatovať, že Renaultu sa podarilo zväčšiť batožinový priestor z 300 na 391 litrov. To je najlepšia hodnota v triede. Dokonca aj o triedu väčší Megane má menší objem o 16 litrov.

Predná časť interiéru predvádza kvalitnejšie materiály a najmä obrovský vertikálny displej. Vertikálne displeje už Renault nejaký čas používa, ale teraz prichádza s ešte väčším. Má uhlopriečku 9,3 palca, čo znamnená dvojnásobnú plochu oproti 7-palcovému displeju. Ponúkne úplne nový systém Easy Link, na ktorom automobilka spolupracovala s Googlom.

Renault Clio - zadné partie sú skôr evolúciou Zdroj: Renault

Novinkou vnútri bude aj použitie veľkého displeja pred vodičom. Bude mať buď 7, alebo 10 palcov. Tradičné analógové ukazovatele sú teda pre Clio minulosťou.

O motoroch sa Renault zatiaľ nezmienil, ale s určitosťou sa pod kapotou dostane nový litrový trojvalec a veľký potenciál má aj niektorá verzia 1,3 TCe. Viac automobilka prezradí na autosalóne v Ženeve. Dovtedy je jasné, že okrem základnej verzie sa v ponuke objaví aj spomenutá RS Line a tiež luxusná Initiale Paris. Je však jasné, že s verziou kombi automobilka nepočíta.

Renault Clio - ovládanie klimatizácie je ako v novom Dustri Zdroj: Renault