Iba karosárske úpravy sa dotkli nové Range Roveru po zásahu nemeckého úpravcu Arden. Ten už tradične upravuje iba autá z ostrovov za kanálom La Manche. Okrem Range Roveru tak zasahuje aj Mini, Bentley a Jaguar.

O Range Rover sa medzičasom stihli postarať aj Hofele a Lumma, viac, či menej úspešne. Balík od Ardenu patrí k tým decentnejším a jemnejším. Kým obaja ďalší okrem dizajnu riešili aj motor, Arden nechal všetky agregáty zatiaľ v pôvodnom stave.

To znamená, že benzínový agregát V8 s objemom 5,0 litra a výkonom 375 kW (510 k) nedostal porciu výkonu naviac. Štandardný výkon si zachovali aj naftové alternatívy, TDV6, ktorý má 189 kW (258 k) a aj SDV8 s 249 kW (338 k).

Balík AR9, ako úpravu Arden nazval ukazuje zmeny už na prednej časti obsahujúcej nový nárazník s preskupenými otvormi na prívod vzduchu k motoru. Výrazne pôsobia aj LED svetlá zakomponované pod hlavné svetlomety. Tie sú naviac oproti originálu. Spodná časť predného nárazníka naznačuje ochranný rám a ochranný štít motora.

Jemné rozšírenie blatníkov nadväzuje na bočné prahy. Tie vytvárajú schodík pre ľahšie nastupovanie, alebo pre ľahšie zašpinenie nohavíc pri vystupovaní. V zadnej časti najviac kričí nárazník, ktorý priblížil zadnú časť k zemi a tiež zhoršil zadný nájazdový uhol.

Okrem výrazného difúzora vizáž pomohli zmeniť aj viditeľné koncovky výfuku. Dve na každej strane ostali pri klasických kruhových tvaroch. Doladenie vonkajšieho vzhľadu predstavujú disky kolies matnej čiernej alebo striebornej farby s názvom Dakar II, alebo kované kúsky Sportline s farbou zodpovedajúcou tej, ktorou je nalakovaná karoséria.

Foto – Arden