Základom bola Navara. A aby auto sedelo do línie Renaultu, dostalo prednú časť s veľkým logom a LEDkové predné svetlá aj so svetelným podpisom v tvare písmena C. Oproti Navare ešte zmenil zadné svetlá a disky s priemerom buď 16, alebo 18 palcov.
Auto stojace na rámovom podvozku má svetlú výšku 230 milimetrov, čo znamená, že sa nestratí ani v teréne. Veľkosť interiéru dosahuje konkrétne 589 milimetrov od konca jedného operadla po druhé je schopná hodnota. Interiér, teda hlavne prístrojová doska sú kompletne prevzaté z Navary. Jedinou zmenou je volant.
Veľký pick-up bude poháňať rovnaký balík agregátov ako Navaru, ktoré majú základ v úžitkovom modeli Master. Z objemu 2,3 litra sa podarilo aj vďaka dvom turbám vydolovať výkon buď 118 kW (160 k), alebo 140 kW (190 k). Základné spojenie bude so šesťstupňovým manuálom, ale za príplatok bude mať Alasakan v ponuke aj sedemstupňový dvojspojkový automat.
Renault Alaskan - v Kolumbii sa bude predávať po boku Renaultu Duster Oroch
Pohon má niekoľko nastavení. Základné 2WD s pohonom iba zadnej nápravy je určené na bežné jazdenie po komunikáciách. Zlepšuje ovládanie a tiež spotrebu paliva. Režim 4H je možné aktivovať v horších podmienkach na šmykľavých povrchoch. A 4LO je naozaj do terénu a na sneh a hlboké blato.
Nový model sa začne predávať najskôr v Južnej Amerike, odkiaľ sa postupne rozšíri aj na iné trhy. V Kolumbii sa bude predávať po boku Renaultu Duster Oroch, čo je tiež pick-up, ale menší.