O ľahkosti môže byť reč aj vďaka použitiu platformy EMP2. Podobne ako pri modeloch 308 či tých s logom Citroën, znižuje hmotnosť až o 100 kilogramov. Interiér s novou koncepciou nazvanou i-Cockpit 2.0 sa ukázal už pred pár týždňami.
Trieda je plná kvalitných konkurentov, nový crossover sa má postaviť proti Volkswagenu Tiguan, Renaultu Kadjar či Kii Sportage a Hyundai Tucson.
Rázvor osí kolies dosahuje 2 675 milimetrov, čo predstavuje nárast o 62 milimetrov oproti predchodcovi. Súčasne s nárastom rázvoru sa zväčšil aj priestor pre nohy pasažierov vzadu, kde pribudlo až 24 milimetrov. Nový tvar tiež zaručuje o 36 milimetrov viac miesta na hlavu vzadu, plus batožinový priestor s objemom väčším o 90 litrov. Celkovo sa ustálil na 520 litroch, v prípade sklopenia zadného radu sedadiel až 1 580 litrov.
Druhá generácia interiérového konceptu i-Cockpit vyzerá priam futuristicky a využíva 12,3-palcový displej pred vodičom umiestnený až pod predným sklom. Druhý osempalcový displej v strede má byť, podľa slov automobilky, lepšie reagujúci ako doteraz.
Peugeot 3008 - interiér v štýle i-Cockpit Zdroj: Peugeot
Pod kapotou francúzskeho crossoveru budú štyri agregáty, ale so šiestimi rôznymi výkonovými variantmi. Základom benzínovej ponuky bude trojvalcový motor PureTech 130 s prepĺňaním. S objemom 1,2 litra dosahuje výkon 96 kW (130 k) a kombinuje sa buď s manuálom, alebo s automatom so zhodne šiestimi stupňami. Výkonnejší 1,6-litrový THP 165 bude mať 121 kW (165 k) a štandardne automat.
Naftová ponuka bude pozostávať z 1,6-litrového a z dvojlitrového BlueHDi. Menší objem ponúkne buď 74 kW (100 k) s manuálnou päťstupňovou prevodovkou, alebo 88 kW (120 k) so šesťstupňovým manuálom, alebo automatom. Dvojliter sa prihlási s 110 kW (150 k) a manuálom a s 132 kW (180 k) s automatom.
Predstavenie verejnosti prebehne na jesennom autosalóne v Paríži. Následne má v októbri nabehnúť výroba a predaj.
Peugeot 3008 - niekoľko prepínačov zostalo Zdroj: Peugeot