Predná časť tvarom veľkého V pripomína posledné modely značky. Qashqai a X-Trail sú jasnými súrodencami veľkého auta. V svetlách zase menšie modely naznačujú línie LED na denné svietenie. Z ostatných pohľadov sa veľa rozruchu spraviť nedá, lebo treba zachovať praktickú stranu auta.
Nissan však príde s odvážnymi farbami. Popri tradičných odtieňoch z monochromatického spektra ponúkne žltú Savannah Yellow a bronzovú The Earth Bronze. Obe budú kombinované s čiernymi B-stĺpikmi a chrómovými spätnými zrkadlami.
Postup k lepším materiálom a k luxusnejším tvarom medzigeneračne nebol vôbec ťažký. Predchodca bol skôr zameraný na pracovné využitie. Tá nová naopak vyzerá, že by mohla zaujať aj iné publikum. Veď je v ňom veľký displej TFT medzi prístrojmi pred vodičom, ktorý ukazuje údaje z navigácie, rádia a palubného počítača.
Podvozok aj napriek luxusnejšiemu interiéru ostal pracovný. To znamená listové pružiny na zadnej náprave. Mal by teda zniesť nástrahy každodenného používania. Úpravy podvozkových prvkov zahŕňajú aj väčšie natočenie kolies na lepšie manévrovanie v úzkych priestoroch.
Nissan Navara - displej pred vodičom zobrazuje údaje z navigácie Zdroj: Nissan
Na pohon budú slúžiť osvedčené štvorvalce s objemom 2,5 litra. Naftové DOHC agregáty majú rovnaký základ, ale rozdielne výkony. Slabší ponúkne 120 kW (163 k) a 403 Nm, kým silnejší až 140 kW (190 k) a 450 Nm. Inovované motory majú byť až o 11 percent úspornejšie. V základnej verzii bude každá pohonná jednotka spolupracovať s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Na želanie ju môže nahradiť sedemstupňový automat.