Línie karosérie konštruktéri navrhli tak, aby boli aerodynamicky optimálne. Koeficient aerodynamického odporu je tak iba 0,22 (hatchback má 0,25), čo je jedna z najlepších hodnôt v automobilovom priemysle. Za dobrými hodnotami je aj malá čelná plocha iba 2,19 metra štvorcového.
Karoséria novej verzie triedy A má dĺžku 4 549 milimetrov. To je len o 33 milimetrov menej ako mala trieda C pred desiatimi rokmi. Pritom nový model má rázvor až 2 729 milimetrov, čo zabezpečuje dostatok priestoru na nohy pasažierov na zadných sedadlách. Prakticky tvarovaný kufor zhltne až 420 litrov batožiny.
Mercedes-Benz triedy A Sedan - zadok je elegantný Zdroj: Mercedes-Benz
Vo vnútri je pozorovateľná výrazná príbuznosť s hatchbackom triedy A. Rovnaké je usporiadanie displejov. Najviac vyniknú v konfigurácii s najväčšími uhlopriečkami. Ideálne je tak mať dvakrát 10,25 palca. Menšie displeje vo veľkej čiernej ploche vyzerajú stratené.
V ponuke sedanu triedy A bude, rovnako ako v hatcbhacku, aj inovatívne rozhranie MBUX, ktoré integruje všetky funkcie informačno-zábavného systému a dá sa ovládať aj hlasom. Okrem hlasu je dostupný dotykový ovládač a tiež dotykový displej.
Mercedes-Benz triedy A Sedan - tvary sú vyváženejšie ako pri hatchbacku Zdroj: Mercedes-Benz
Z technologických noviniek bude mať menší sedan v ponuke aj aktívne udržiavanie odstupu od predchádzajúceho vozidla, aktívne udržiavanie pruhu a aj asistenta zmeny pruhu. Trieda A rovnako ako sedan prinesie Multibeam LED predné svetlá.
Na začiatok bude v ponuke dvojica motorov a znova bude štartovacie duo rovnaké ako pri hatchbacku. Benzínový motor schovaný za označením A200 je štvorvalec s objemom 1,3 litra a výkonom 120 kW (163 k). Postupne budú pribúdať ďalšie verzie s vyšším aj nižším výkonom. Pribudne aj pohon všetkých kolies 4Matic.
Model automobilka ukáže na autosalóne v Paríži už túto jeseň. Nebude však nástupcom modelu CLA, ten bude pokračovať samostatne.
Mercedes-Benz triedy A Sedan - interiér je priamo z hatchbacku Zdroj: Mercedes-Benz