Štvrtá generácia ML/GLE nenecháva nič na náhodu a vizuálne stavila na konzervatívnejšiu kartu. Teda najmä vpredu. Charakteristické prelisy na kapote, takzvané Powerdomes, používa Mercedes pri viacerých modeloch. Svetlá vpredu sú osadené systémom Multibeam LED.
S bočným tvarom karosérie sa toho veľa robiť nedá, akurát je všetko optimalizované, aby karoséria dosiahla odpor vzduchu s priaznivou hodnotou iba 0,29. Štylisticky najodvážnejším prvkom sú zadné úzke svetlá, tiež osadené LEDkami.
Interiér nezaprie príbuznosť s ostatnými Mercedesmi, tiež má široký tablet s dvomi displejmi. Mercedes aj v tomto prípade, rovnako ako v triede A, nechal kruhový ovládač v minulosti. Ovládanie informačno-zábavného systému je pomocou dotykovej plochy, ale MBUX je hlavne o hlasových poveloch, ktorými sa dá nastaviť takmer všetko.
Mercedes-Benz GLE - v ponuke už začiatkom roka 2019 Zdroj: Mercedes-Benz
Veľkosť auta prezrádza, že o miesto na zadných sedadlách nebude núdza a dokonca v ponuke budú aj dve dodatočné sedadlá. Celkovo tak môže byť nové GLE až sedemmiestne. O priestore vzadu hovorí aj fakt, že rázvor narástol o 80 milimetrov, oproti predchodcovi.
Novinkou je E-aktívne ovládanie pohybu karosérie. Hydropneumatický aktívny podvozok je nanovo vyvinutý a používa 48V rozvody. Je jediný na trhu, ktorý dokáže ovládať pruženie a tlmenie v každom kolese samostatne, čím zabezpečí elimináciu náklonov vo všetkých smeroch.
Mercedes-Benz GLE - asistent jazdy s prívesom dokáže aj zaparkovať Zdroj: Mercedes-Benz
Nový je aj systém 4Matic, ktorý dokáže rozdeliť krútiaci moment medzi prednou a zadnou nápravou až v rozsahu od 0 do 100 percent. V ponuke je aj terénny balík, ktorý takéto rozdelenie dokáže sprostredkovať aj pri použití redukovaných prevodov. Auto dokonca ponúkne systém, ktorý ho dokáže pohybmi vpred a vzad dostať z fázy zapadnutia.
Mercedes pre GLE pripravil aj aktívneho asistenta jazdy v dopravných zápchach. Systém dokáže rozpoznať zápchu a podporiť vodiča pri častom zastavovaní a rozbiehaní sa. Pokročilosť systému dokazuje aj možnosť vytvorenia pruhu pre záchranné zložky.
Na začiatok bude v ponuke verzia GLE 450 4Matic. Radový šesťvalcový motor je podporovaný elektromotorom v rámci technológie EQ Boost. Trojliter využíva 48-voltovú sústavu. Dosahuje 270 kW (367 k) a 500 Nm. EQ Boost krátkodobo pridáva ešte 16 kW (22 k) a 250 Nm.
Mercedes-Benz GLE - nová generácia má veľký tablet Zdroj: Mercedes-Benz