Vizuálne zmeny sú zreteľné hneď na nárazníkoch a druhý pohľad odhalí aj rozšírené mohutnejšie blatníky. O interiéri sa baviť netreba, tam je naozaj zmien veľmi málo, sú len vylepšením detailov ku športovej dokonalosti.
To hlavné samozrejme prichádza pod kapotou. Už základná verzia AMG E63 dokáže slušne veľký sedan rozhýbať. Z osemvalcového štvorlitra dokáže vydolovať 420 kW (570 k) a 750 Nm. S pohonom všetkých kolies 4Matic má stovku na tachometri za 3,5 sekundy.
Ak by to bolo málo, tak je v zálohe E63S. Z rovnakého základu odovzdá 450 kW (612 k) a 850 Nm. Rovnaký výkon mal ešte donedávna dvanásťvalec so šiestimi litrami objemu napríklad v roadsteri SL65 AMG.
Výkonnejšia verzia zvláda šprint na stovku za 3,4 sekundy, čo sú časy superšportov. Maximum je stanovené na 300 km/h. Motory sú spojené s deväťstupňovým dvojspojkovým automatom. Mercedes hovorí, že na zlepšenie spotreby dokáže nové výkonné E vypínať valce podľa potreby.
Mercedes-AMG E63S - motor je podobný ako v AMG GT Zdroj: Mercedes-Benz
Automobilka implementovala aj niečo, čo už má Ford vo Focuse RS. Nastavenie Drift je dostupné v režime Race s deaktivovaným ESP a manuálnym radením prevodovky. Vtedy posiela všetok výkon na zadné kolesá a dokáže každú zákrutu prejsť bokom.
Oficiálne sa Éčko s podpisom AMG predstaví v novembri na autosalóne v Los Angeles. Do predaja sa dostane v priebehu roka 2017.