Nová generácia modelu LS stojí na platforme označenej GA-L. Prvým vozidlom, ktoré ju využíva je kupé LC500. Nový sedan pokračuje v podobnom duchu so vzhľadom nezapadajúcim do, väčšinou uhladenej, luxusnej triedy. Lexus LS bude širší a bude mať tiež nižšie ťažisko, čo môže pomôcť ovládaniu.
Model na prvý pohľad zapadá do ponuky automobilky. Môže za to obrovská maska chladiča s charakteristickým tvarom. Len samotná mriežka je naozaj zložitá. Bežne nevyzerajú ani LED svetlá, pripomínajú tvar písmena Z.
Veľký sedan stojí na 19-palcových diskoch štandardne, na želanie na dvadsaťpalcových. Dôležitým faktom je, že majú špeciálnu konštrukciu s dutým ráfikom. Má prispieť k zníženiu hluku od kolies. Eliminácia hluku bola jednou z priorít prí výrobe auta.
Ticho sprostredkúva aj výfuk so zvukom, ktorému automobilka vraví autoritatívny. Audiosystém Mark Levinson je zase schopný rušiť hluk vysielaním opačných frekvencií. Interiér by mal byť jedným z najtichších medzi súčasnými autami so spaľovacími motormi.
Audio sa dá ovládať dotykovú plochu na stredovej konzole. Informačno-závavný systém zobrazuje cez 12,3 palcový displej, ktorý nemusí byť dotykový. Lexus oznámil, že v LS použije najväčší Head-up displej, ktorý kedy sériovo implementovaný bol. Za samotný dizajn interiéru dostal Lexus cenu EyesOn Design Award priamo na detroitskom autosalóne.
Lexus LS 2018 - za dizajn interiéru dostal Lexus cenu Zdroj: Lexus
Aj napriek rovnakému označeniu aké mali doteraz osemvalce má LS500 nový a menší motor. NA pohon slúži nový šesťvalec s objemom 3,5 litra. Vzduch do neho tlačia dve turbá a aj vďaka nim má výkon 309 kW (420 k) a krútiaci moment 600 Nm. S novou desaťstupňovou automatickou prevodovkou zvláda zrýchliť na stokilometrovú rýchlosť za čas kratší ako 5 sekúnd.