Nový i-Pace je teda elektrickým autom. Žiadna alternatíva v podobe hybridu, či plug-in hybridu preň neexistuje a ani existovať nebude. A patrí medzi najkrajšie elektrické autá, ktoré sú aktuálne v ponuke po celom svete.
Najdôležitejším prvkom nie je ani pekný dizajn, ani kvalitne spracovaný moderne pôsobiaci interiér. Tým najzásadnejším prvkom je pohonná sústava. Jaguar i-Pace sa spolieha na 90 kWh batérie umiestnené v podlahe vozidla, čo má zaručiť dôstojný dojazd a výborné jazdné vlastnosti.
Dojazd, podľa nového cylku WLTP, je stanovený na takmer 400 kilometrov. Dobíjanie je možné aj pri brzdení, regenerovaním energie. Ale pri použití zdroja s 100 kW striedavého napätia sa za 40 minút dá načerpať až 80 percent plnej energie.
Jaguar i-Pace 08
Stovku zvládne i-Pace za 4,6 sekundy, na čom má zásluhu aj motor s výkonom 294 kW (400 k) a krútiacim momentom 700 Nm. Keďže sú batérie v podlahe, podarilo sa Jaguaru rozdeliť hmotnosť takmer na vyrovnanú hodnotu 50:50 medzi nápravy.
Jaguar sľubuje na tento model záruku 8 rokov, alebo 160 000 kilometrov, ale v rámci služby Jaguar EliteCar. Cena bude známa už v stredu na autosalóne v Ženeve, kedy ju určite doplníme. A ktoré je teda rýchlejšie? Pozrite si video porovnávajúce šprint na 60 míľ za hodinu (96 km/h) a zastavenie i-Pace s Teslou Model X 75D a aj s Modelom X 100D.