Nová predná časť i30 by kľudne mohla niesť aj logo Infiniti. Maska chladiča si nechala šesťuholníkové usporiadanie, avšak uhly sú iné a akoby sa skladala z jedného obdĺžnika a jedného lichobežníka. Je prvou implementáciou masky Cascade Grill na novom modeli.
Predné svetlá potiahnuté až do blatníkov využijú LED technológiu. Nedá sa však očakávať montáž do všetkých výbav. Budú ich obsahovať najmä lepšie vybavené modely, ako je to aj pri ostatných zástupcoch portfólia (Tucson).
Nová platforma modelu prinesie zníženie hmotnosti až o 28 kilogramov. Pritom ľahšia karoséria bude pevnejšia až o 22 percent aj vďaka 53 percentám pevnejšej ocele v podvozkových častiach. Konečne sa majú zákazníci dočkať aj verzie N, ktorá má bez problému zniesť označenie hothatch.
Hyundai i30 - displej je tabletový ako je aj u niektorých konkurentov Zdroj: Hyundai
Interiér s tým v druhej generácii modelu nemá skoro nič spoločné. Niektoré detaily pripomínajú novšie modely Tucson a i20, ale na fotkách pôsobí kvalitnejšie ako doteraz . Hyundai sa nevyhol ani tabletovému displeju v strede prístrojovej dosky. Môže byť buď päťpalcový, alebo osempalcový. Väčšia uhlopriečka je nutnosťou pri navigácii.
Veľkou novinkou bude agregát s objemom 1,4 litra spaľujúci benzín. S prepĺňaním nový motor dosiahne 103 kW (140 k). Bude alternatívou k atmosférickej verzii s výkonom 74 kW (100 k), ktorý je známy už z menšieho modelu i20. K nižším celkovým emisiám má ponuku modelu dostať litrový trojvalec s prepĺňaním a výkonom 88 kW (120 k).
Hyundai i30 - na výber bude aj svetlý interiér Zdroj: Hyundai
Naftové portfólio zachráni 1,6-litrové CRDi. Ponuka bude obsahovať tri výkony: 70 kW (95 k), 81 kW (110 k) a najsilnejší bude mať 100 kW (136 k). Agregáty budú kombinované buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom. Niektoré agregáty môžu mať lokálne obmedzenia a nemusia byť dostupné plošne.