Kompaktný hatchback nižšej strednej triedy so šikmým H v centre masky chladiča prekonal generačnú zmenu a v totálne novej podobe zapózuje v centre expozície značky Hyundai na Frankfurtskom výstavisku. Svojou šesťuholníkovou maskou chladiča ladí štylistický krok s väčším súrodencom I40. Na menšom aute však požívačná tlama vyznieva ešte ofenzívnejšie. Šťuke v rybníku Golfa sa môže hodiť.
Z ostatných zorných uhlov je už fazóna i30 plne originálna. Do pozornosti sa núka najmä profil s dozadu splývajúcou kvapkovitou strechou, extrémne klinovitým pontónom karosérie a výrazným prelisom, ktorý dáva vyniknúť kontúram blatníkov.
Základný tón architektúry pracoviska vodiča udáva štíhly stredový panel s veľkou dotykovou farebnou obrazovkou a prístrojové vybavenie hlboko zapustené vo dvoch hlbokých tubusoch. Výrobca sľubuje veľkorysé priestorové pomery v interiéri. Do značnej miery ich determinuje rázvor zväčšený o 5 cm na výsledných 2,7 metra, bližšie zatiaľ nešpecifikovaná šírka karosérie, pričom výsledný efekt posilňujú špecificky tvarované výplne dverí. Objem batožinového priestoru tiež medzigeneračne vzrástol z 340 na 387 litrov.
Nový Hyundai i30 vyrazí za trhovými preferenciami s podporou šiestich štvorvalcových pohonných jednotiek zdvihového objemu 1,4 l a 1,6 l. V tomto rámci sa prezentuje aj nový vznetový motor 1,6 CRDi (94 kW/128 k). Výkonový základ patrí tiež turbodieslu 1,4 CRDi (66 kW/90 k), kým na vrchole tróni agregát s priamym vstrekovaním benzínu 1,6 GDi (99 kW/135 k). Do blízkej budúcnosti výrobca koketuje s myšlienkou obohatiť ponuku o ešte úspornejšiu nižšiu kubatúru, ako aj derivát s vyšším maximálnym výkonom. Do tandemu s aktuálnymi motormi sa montujú šesťstupňové prevodovky – manuálne aj automatické.
Nový Hyndai i30 sa bude rovnako ako jeho predchodca vyrábať v českých Nošoviciach. Na Slovenský trh ho uvedú v prvom štvrťroku budúceho roka.
Foto – Hyundai