Modelová rada predchádzajúcej generácie obsahovala dve možnosti karosérie. Päťdverovému hatchbacku sekundovalo kompaktné kombi s označením i30 CW. Pri pohľade zboku išlo o akýsi kompromis medzi plnohodnotným kombi a kompaktnosťou základnej karosérie.

Nové kombi sa však môže hrdo hlásiť k označeniu Wagon. Kritický pohľad zboku, ktorý bol diskutabilný pri predchodcovi je teraz nadmieru jasný. Na prvý pohľad je zrejmé aj to, že novinka bez problému zapadne do rodiny k väčšiemu i40 a vlastne všetkým ostatným modelom.

V porovnaní s hatchbackom je väčšia karoséria dlhšia o 185 milimetrov. Celková dĺžka sa tak vyšplhala na 4485 mm. Batožinový priestor tiež nepôsobí malý, ale porovnanie jeho 528 litrov s objemom napríklad Škody Octavie, tiež s karosériou kombi neodporúčame ako marketingový ťah.

Sedadlá poskytujú určitú variabilitu. Zatiaľ je jasné, že budú delené a sklopné. Po ich zložení sa objem úžitkového priestoru dostane na slušných 1642 litrov.

Motory bude zdieľať s hatchbackom. Tri naftové kúsky budú mať kráľa v podobe 1,6 litrového CRDi s výkonom 94 kW (126 k). Krútiaci moment má na malý objem priaznivých 260 Nm. Tri budú aj benzínové motory. Najviac odovzdá 1,6 litrový agregát Gamma DGI, 99 kW (135 k) a 164 Nm.

Kompletné predstavenie všetkých detailov bude o týždeň na Ženevskom autosalóne, ktorý bude pre verejnosť otvorený od 8. do 18. Marca 2012. Naživo sa uvidí, či je auto zozadu naozaj jemne podobné na nový Ford Focus kombi.

Prečítajte si aj o ďalších novinkách Ženevského autosalónu

Foto - Hyundai