Tvary nového modelu sú presne také, aby bolo jasné, že to je stále Mercedes, ale zároveň, aby každý vedel, že toto je trochu iný Mercedes. Predná maska má výrazný znak automobilky a jemnejšie rebrovanie. Maska chladiča je, v tomto prípade, úplne zbytočná, elektromobily toľko otvorov vpredu nepotrebujú.

Zadná časť využíva spojené svetlomety a pôsobí naozaj mohutne. Interiér je ešte menej prekvapivý. Spojenie dvoch veľkých displejov a už aj absencia ovládacieho kolieska sú takmer novým štandardom. Automobilka naplno využíva aj užívateľské rozhranie MBUX, ktoré predviedla v triede A. Najväčším prekvapením je použitie iných výduchov klimatizácie ako kruhových, ktoré má automobilka vo všetkých modeloch.

Mercedes-Benz EQ C 400 4Matic - zadok so spojenými svetlami pôsobí naozaj mohutne Zdroj: Mercedes-Benz

Omnoho zaujímavejším ako dizajn je pohon vozidla. Elekromotor čerpá energiu z 80 kWh Li-Ion batérií. To znamená teoretický dojazd 450 kilometrov. Z nabíjacích staníc s 110 kW dokáže stav z 10 percent  dostať na 80 percent v priebehu 40 minút.

Elektromotor nie je iba jeden, je jeden pre každú nápravu. Dva asynchrónne motory poháňajú všetky kolesá. Celkový výkon je 300 kW (408 k) a krútiaci moment až 765 Nm. V dynamických parametroch to vyzerá na stokilometrovú rýchlosť v priebehu 4,9 sekundy a maximum je obmedzené na 180 kilometrov za hodinu.

Hlavnú konkurenciu modelu predstabuje BMW iX3, Jaguar i-Pace a Audi e-tron   quattro. Produkcia EQ C 400 4 Matic začne v brémskej fabrike v roku 2019. Postupne výroba nabehne aj v Číne pod hlavičkou Beijing Benz Automotive, ale to až v roku 2020.

Mercedes-Benz EQ C 400 4Matic - interiér displejmi neprekvapí Zdroj: Mercedes-Benz