Nové C4 Picasso na oficiálnych fotkách vyzerá akoby nemalo predné svetlá. Samozrejme, má ich a podporujú futuristický vzhľad. Celkovo predná časť nemá tradičný vzhľad. Citroën znova stavil na avantgardnejší tvar. Trojicu samostatných svetiel mal kedysi aj Fiat Multipla.

Bočná línia stratila skok na línii okien súčasného modelu. Základný tvar ostal porovnateľný, len nová verzia klesla až o 5 centimetrov. Zadné partie dostali svetlá pripomínajúce niektoré modely od Volkswagenu. Na rozdiel od terajšieho C4 Picasso nie sú dvojdielne, ale kompletne na veku kufra.

Výška nie je jedinou hodnotou medzi rozmermi, ktorá klesla. Okrem toho, že je nižšie, je C4 Picasso aj kratšie. Skrátenie o 40 milimetrov však nezasiahlo vnútorný priestor. Toho je hlavne na zadných sedadlách dokonca viac, rázvor totiž narástol o 55 milimetrov.

Batožinový priestor závisí od nastavenia zadných sedadiel. Interval veľkosti začína 537 litrami a končí 630 litrami. Zníženie ale nastalo aj pri pohotovostnej hmotnosti. Pokles o 140 kilogramov nastal použitím novej platformy EMP2 a dielov z kompozitných materiálov, či hliníku.

Interiér čerpá inšpiráciu zo súčasnosti, ale posúva všetko o krok dopredu. Tam kde doteraz bolo na prístrojovej doske ovládanie rádia  je teraz komplexnejší systém ovládaný dotykovým displejom. Je v ňom zakomponované aj ovládanie klimatizácie, ktoré bolo pri dverách na oboch stranách.

Z prístrojovej dosky odišla radiaca páka. Po novom je medzi sedadlami, čo je pre vodiča prirodzenejšie. Panoramatické predné sklo končiace až nad hlavami predných pasažierov sa z ponuky nevytratilo a pomaly sa stáva charakteristickým znamením rodinných modelov značky.

Citroën sa chváli tým, že C4 Picasso bude prvým kompaktným MPV poháňaným výlučne spaľovacím motorom, ktoré bude mať emisie pod 100 gramov CO2 na kilometer. Toto prvenstvo bude mať verzia e-HDi 90 Aidream s výkonom 66 kW (90 k). Emisie sú dokonca iba 98 gramov na kilometer. Spotreba pritom dosahuje iba 3,8 litra v kombinovanom cykle.

Zvyšok ponuky motorov budú tvoriť výlučne štvorvalce s objemom 1,6 litra. Benzínové verzie budú mať označenia VTi 120 (88 kW/120 k) a THP 155 (112 kW/155 k). Naftová alternatíva bude buď e-HDi 115 s výkonom 85 kW (115 k), alebo nový motor Blue HDi 150 spĺňajúci emisnú normu Euro 6 s výkonom 110 kW (150 k). Využíva aditívum AdBlue, pre zníženie emisií až na 110 gramov CO2 na kilometer.

Foto – Citroën