Automobilka Citroën pripravuje zmenu na pozícii svojho reprezentanta v nižšej strednej triede. Už na jesennom autosalóne v Paríži predstaví nový kompakt C4. Podľa prvých zverejnených informácií medzigeneračne jeho karoséria narástla o 55 mm do dĺžky, je o 17 mm širšia a o 32 mm vyššia. Len rázvor náprav veľkosti 2 608 mm ostal zachovaný. Potenciálnych zákazníkov možno navnadí kapacita batožinového priestoru, ktorá narástla z pôvodných 340 na 408 litrov.
Zverejnené fotografie prezentujú štylisticky vyvážený zovňajšok s mäkkými líniami zhutnenými na kapote a po stranách zakomponovanými prelismi. Celok z profilu dynamizuje markantne sa zvažujúca strecha zakončená šiltom a krátky zadný previs. Módne chrómované lišty dekorujú nielen pre značku typický tvar masky chladiča, ale aj otvory náporového chladenia a spodné rámy okien. V chróme sa kúpu tiež atraktívne disky kolies, ktoré dodávajú celku prémiový punc.
Interiér sa podľa výrobcu viac orientuje na vodiča, čo dokumentuje najmä tvar stredovej konzoly. V prístrojovom štíte miesto digitálnej obrazovky zaujali tri športovejšie ladené kruhové tubusy s LCD displejmi. Pôvodný avantgardný pevný stred volantu vystriedala štvorramenná klasika.
Nový Citroën C4 uvedú na trh s repertoárom šiestich pohonných jednotiek – troch zážihových a troch vznetových štvorvalcov. Najostrejšie akceleruje vybavený s turbodieslom HDI 150 (110 kW/150 k). Stovku prekoná za 8,6 sekundy. Najvyššiu maximálnu rýchlosť 214 km/h dosahuje keď miesto pohonnej jednotky zaujme zážihový agregát THP 155 (115 kW/156 k). Zato najnižšiu spotrebu 4,2 l/100 km v kombinovanom cykle zaznamenáva, keď pod prednou kapotou alternuje jeden z turbodieslov – HDI 90 (66 kW/92 k), alebo e-HDI 110 (82 kW/112 k). Vyrábať sa bude vo francúzskom závode PSA v Mulhouse.
Foto – Citroën