Nové zrodenie modelu Alpine A110 nadväzuje na tvary a detaily, ktoré mal model pred päťdesiatimi rokmi. Pôvodný vyrábali medzi rokmi 1961 a 1977. Charakteristické sú štyri svetlá vpredu, línia strechy a zadné okno. Ani zadné svetlá tvarovo príliš nezaostávajú. Retroauto sa robí presne takto.

To, čo nie je vidno je spodná časť s kompletným a plochým krytovaním kvôli aerodynamike a výrazný difúzor. Auto stojí na 18-palcových diskoch a veľkostne sa radí niekde k Porsche 718 Cayman a Alfe Romeo 4C.

Interiér je jednoduchý, ale dôležitou časťou sú nové sedadlá od firmy Sabelt. Sú vyvinuté špeciálne pre model Alpine A110 a jeden kus váži 13,1 kilogramu. Ponúkajú vynikajúce bočné vedenie, ale nemajú nastavovanie sklonu. Poloha tunerov ležmo tak dostupná nebude.

Alpine A110 bude extrémne ľahký športový automobil. Váži iba 1080 kilogramov. Celková dĺžka je iba 4178 milimetrov. Motor, umiestnený za chrbtom posádky má objem 1,8 litra a prepĺňanie. Vraj má konštrukčné riešenia zhodné s 1,6-litrovým motorom TCe z Clia RS a Mégane GT.

Alpine A110 - interiér je jednoduchý Zdroj: Alpine

Agregát ponúka 185 kW (252 k) a 320 Nm. Reálne to znamená 233 koní na tonu a zrýchlenie na stovku za 4,5 sekundy. Motor je spojený s automatickou sedemstupňovou dvojspojkovou od Getragu. Prvá etapa predaja je už vyplnená, séria Premiere Edition, s počtom kusov 1955 je už vypredaná. Pritom cena je 58 500 eur v domácom Francúzsku. Len pre porovnanie, konkurent, Alfa 4C začína na 63 750 eurách.