Volvo nedávno reštrukturalizovali svoje označenia motorov. T5 už neznamená nutne päťvalec s turbom, tak isto ako T6 nie je prepĺňaný motor V6. Rovnaká genéza nastala aj pri naftových motorizáciach. Počiatočné D ostalo, ale čísla sa popresúvali.

Ak sme boli dávnejšie zvyknutí, že D5 znamenalo päťvalcový diesel, tak toto paradoxne ostalo. D3 by logicky malo znamenať, podľa pôvodného kľúča trojvalec. Chyba. Je to dvojlitrový päťvalec. Výkon má však taký ako predtým D5, čiže 120 kW (163 k). D2 je potom 1,6 litrový štvorvalec s výkonom 85 kW (115 k).

Volvo v tom spraví v modelovom roku 2013 ešte trochu rošádu. Pribudne slabšia verzia motora D3, ktorá bude mať pre dvojliter jeden z klišé výkonov, 100 kW (136 k). Krútiaci moment pritom dosiahne maximum 350 Nm.

Podľa výkonu teda motor pasuje medzi súčasné D2 a D3. Aby sa predišlo problémom, tak sa terajšia D3 so 120 kW premenuje na D4. Tým pádom vznikne rad déčiek od 2 po 5. Nový D3 s 100 kW bude kombinovaný s manuálnou aj automatickou prevodovkou. Spotrebu má znížiť systém start-stop.

„Konvenčné naftové a benzínové motory aj naďalej hrajú hlavnú úlohu v environmentálnej otázke. Preto stále zvyšujeme ich efektivitu. Za posledné dva roky znížilo Volvo emisie CO2 zo svojich naftových a benzínových motorov o 13 percent a v roku 2013 uvedieme niekoľko ďalších zlepšení,“  povedal Peter Martens, viceprezident pre výskum a vývoj Volvo Car Corporation.

Nový motor D3 sa dostane do modelov S60, V60, XC60, V70 a S80.

Foto – Volvo