Predstavenie bolo pre niektorých výrazným sklamaním, lebo auto už nešokuje. Začiatkom tisícročia bugeye šokovalo, šokovali aj svetlá v tvare očí dravca. A hatchback tiež rozvíril poriadnu diskusiu. Nový model je asi prvý od pôvodnej Imprezy GT, ktorý nikoho neurazí a možno sa schová v dave.

Subaru ale aj tak vyzdvihuje to, že nový model vyzerá inak ako Impreza. Zmenil sa predný nárazník, kapota, predné blatníky, zadné dvere, predné svetlá a aj vnútro zadných svetiel. Nové výkonné auto stojí na sedemnásťpalcových diskoch s pneumatikami Dunlop.

Interiér ovplyvnila Impreza, ale je bohatšie vybavený. Vodič aj spolujazdec sadajú do športových sedadiel. Mäkké materiály sú síce pre WRX relatívne nové, ale pôsobia hodnotnejšie ako tuhé predtým. Akosi sa časom športový duch spája aj so zrezaným volantom. Aj ten WRX má.

Nové budíky pred vodičom svietia na červeno a časť informácii zobrazuje aj 4,3-palcový displej na vrchu stredového panelu. V základnej výbave je aj automatická klimatizácia. Za príplatok môže interiér dostať kožené čalúnenie, vyhrievané sedadlá, GPS navigáciu a 440-wattový audio systém harman/kardon.

Subaru WRX - interiér pôsobí hodnotnejšie

Pod prednou kapotou je, ako inak, motor s protibežnými piestami, nazývaný aj boxer. Z dvoh litrov a štyroch valcov vyžmýka 200 kW (272 k) a 349 Nm. Posledná generácia WRX STI mala 221 kW (300 k) a tie predtým 206 kW (280 k). Normálne je spojená so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Subaru poteší aj tých, ktorým sa nechce radiť rýchlosti. Ponúkne aj bezstupňovú prevodovku CVT. Výrazným rozdielom nového WRX je iné rozdelenie výkonu medzi nápravy. Na rozdiel od 50:50 má nová generácia rozdelenie 45:55 v prospech zadnej nápravy.

Foto - Subaru