Nový zástupca legendárnej série prichádza s miernejším, menej kontroverzným dizajnom. Posledných pár generácií pôsobilo u niektorých jedincov rozporuplne. Nové STI má stále agresívny predný nárazník a obrovské zadné krídlo, ale zbavilo sa extravagantných detailov. Tým bol v predchádzajúcej verzii napríklad kufor prilepený na hatchback.
Keďže bolo nové auto predstavené v americkom Detroite v sú známe zatiaľ špecifikácie pre USA. Podobne ako doteraz má pod kapotou štvorvalcový motor s protibežnými piestami. Rovnaký je aj objem 2,5 litra a ani výkon extrémne nenarástol.
WRX STI ponúkne 227 kW (305 k) pri 6000 otáčkach za minútu a krútiaci moment 393 Nm pri 4000 otáčkach. Symetrický pohon všetkých kolies je u automobilky štandardom, ale poteší použitie šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Najmä po tom, čo WRX má iba CVT.
Sedan s dĺžkou 4595 milimetrov má rázvor 2650 milimetrov. Kvôli priestoru na zadných sedadlách si však záujemcovia WRX STI nebudú vyberať. Skôr to bude kvôli jazdným vlastnostiam, ktoré podporujú aj pneumatiky s rozmerom 245/40 R18 a zlepšenému podvozku.
Subaru WRX STI - interiér
Zatiaľ pre USA bude určená aj špeciálna séria Launch Edition. Tisíc kusov bude mať modrú farbu WR Blue a, ako káže tradícia, zlaté disky BBS. Zmenené vnútro nie je také zaujímavé ako skrátené radenie STI.
Foto - Subaru