Nová generácia je tvarovo príbuzná predĺženému modelu 911. Je menej kontroverzná ako prvá generácia, ktorá naozaj vyvolávala rozporuplné reakcie. Panamera ponúkne väčšie rozmery, dĺžka narástla o 34 milimetrov, z čoho na rázvore pribudlo až 30 milimetrov.
Aj napriek väčšej karosérii vytvára nová Panamera kompaktnejší dojem. Dizajnový jazyk ostatného Porsche 911 je priam očividný. A paralely sa dajú nájsť aj v interiéri. Akurát štvordverový model prichádza do hi-tech sféry.
Porsche Panamera - tvary sú menej kontroverzné Zdroj: Porsche
Pred vodičom je veľký centrálny otáčkomer s digitálnym rýchlomerom. Na obe strany od neho výrobca umiestnil displeje s uhlopriečkou 7 palcov, ktoré zobrazujú dodatočné informácie o teplotách a stave paliva. Stredový 12,3-palcový displej tiež využíva dotykové ovládanie.
Porsche do Panamery ponúkne systém InnoDrive. Ten na základe dát z navigácie, radaru a kamier dokáže na najbližšie tri kilometre optimalizovať reakciu plynového pedálu a prevodovky. Podobne ako 911 bude mať v ponuke aj natáčanie zadnej nápravy.
Každá Panamera, ktorá bude v ponuke na začiatku predaja, bude mať spoločnú konfiguráciu s prepĺňaným motorom, osemstupňovým dvojspojkovým automatom a pohonom všetkých kolies. Základ 4S bude 2,9-litrový V6 (324 kW/440 k a 550 Nm). So Sport Chrono balíkom zvládne stovku za 4,2 sekundy.
Porsche Panamera - veľa displejov a dotyková plocha okolo radiacej páky Zdroj: Porsche
Panamera Turbo tiež bude mať prepĺňaný agregát. Bude však mať osem valcov a objem 4 litre. Dve turbá pomôžu k výkonu 404 kW (550 k) a krútiacemu momentu 770 Nm. Stovku dokáže spraviť za 3,6 sekundy.
Už od začiatku bude dostupný aj model 4S Diesel. Osemvalec s dvoma turbami produkuje 310 kW (422 k) a 850 Nm. So Sport Chronom má stovku za 4,3 sekundy.