Za modelom Idea zavrel Fiat brány fabriky už v roku 2012. Ale iba v domácom Taliansku. Existuje ešte jedna krajina prajúca autám, ktoré sa v Európe už nerobia. Poskytla tak útočisko klasickému Volkswagen Transporter druhej generácie, Citroënu Xsara Picasso a aj Fiatu Idea.
Reč je o Brazílii. V tamojších fabrikách spustili výrobu Idei v roku 2005. Oproti európskej verzii mala dlhší rázvor a väčšiu výšku. V najväčšej krajine južnej Ameriky preň pripravili aj inú prístrojovú dosku. Tá pochádzala z Fiatu Palio, ktorý sa vyrába v rovnakej továrni.
Pre modelový rok 2014 sa Idea mení. Zvonka len jemne, pribudla nová maska, mriežka s tvarom včelích plástov a prerobené plochy okolo hmloviek. Avšak pre ľudí zvyknutých na európsku Ideu sú tvary úplne odlišné.
Jediné, čo pre Brazíliu ostalo podobné je tvar karosérie. Podľa prednej časti sa skoro nedá spoznať. Štylistika zadne toľko zmien nezaznamenala.
Vo vnútri sa toho udialo podstatne viac. Celá prístrojová doska z Palia zmizla a nahradila ju úplne nová. V rámci prepracovanej stredovej konzoly fúka klimatizácia vzduch cez nové výduchy a celkové ovládanie dostalo ergonomickejšie rozloženie. Verzia Adventure znamená to, čo u iných výrobcov Scout, Stepway, či Cross.
Pod kapotou malého MPV sa o priazeň budú uchádzať tri benzínové motory. Základ bude 1,4-litrový štvorvalec s výkonom 58 kW (80 k) a krútiacim momentom 119 Nm. Silnejší agregát 1,6 bude dosahovať 84 kW (115 k) a 159 Nm. Vrchol ponuky zabral 1,8 liter s 95 kW (130 k) a 180 Nm.
Foto – Fiat