Automobilka Audi preorala repertoár pohonných jednotiek veľkého SUV Q7 tak, že v pôvodnom stave zostal len najvýkonnejší tandem 6,0 V12 TDI (368 kW/500 k) so 6-stupňovou automatickou prevodovkou.

Namiesto 3,6 V6 TFSI (206 kW/280 k, 360 Nm) a 4,2 V8 (257 kW/350 k, 440 Nm) nastupuje dvojica agregátov zdvihového objemu 3,0 V6 TFSI s dvoma výkonovými hladinami (200 kW/272 k, 400 Nm, resp. 245 kW/333 k, 440 Nm). Oba využívajú dva chladiče stlačeného vzduchu a dosahujú priemernú spotrebu 10,7 l/100 km, kým pôvodné vykazovali 12,1 l/100 km, resp. 12,7 l/100 km. Ďalej na post pôvodného 3,0 TDI (176 kW/240 k, 550 Nm) prichádza úplne nový tiež 6-valec 3,0 TDI s rovnakým maximálnym výkonom aj hodnotou vrcholu krútiaceho momentu. Spotreba klesla z 9,1 na 7,4 l/100 km.

Ďalší vznetový 8-valec 4,2 V8 TDI si po modernizácii ponechal hodnotu maximálneho výkonu 250 kW (340 k), no vrchol krútiaceho momentu poskočil zo 760 na 800 Nm a priemerná spotreba klesla z 9,9 na 9,2 l/100 km. K novým motorom sa štandardne montuje nová 8-stupňová automatická prevodovka.

Zdroj: motor

Foto - Audi