Spolupráca Citroënu s Mitsubushi niesie ovocie. Na základe Outlanderu je v ponuke C-Crosser a pre jediný elektromobil v ponuke C-Zero poslúžilo ako základ Mitsibishi Miev.

Teraz, spoločne so sesterským Peugeotom 4008, Citroën zverejnil informácie a fotky nového C-Aircross. Tvary by niekomu mohli byť povedomé, je to kvôli tomu, že ako darca prišlo Mitsubishi ASX.

Citroën použil svoje dizajnové prvky na odlíšenie áut, takže predná časť s LED svietením pripomína DS3, a na poslednom stĺpiku karosérie je obrátená žraločia plutva tiež použitá na DS3 a koncepte Hypnos. Z neho vychádzajú tvarovo aj 18 palcové kolesá.

Auto disponuje pohonom všetkých kolies. Ten sa ale dá ovládať pomocou prepínača pri radiacej páke a zvoliť iba pohon prednej nápravy na zníženie spotreby, automatické pripájanie zadnej, alebo permanentný pohon všetkých štyroch kolies.

Pod kapotu sa nasťahovali tri motory. Benzínový štvorvalec 1,6i s 85 kW (115 k) a päťstupňovou prevodovkou dopĺňa naftový štvorvalec 1,6 HDi s výkonom 82 kW (110 k), krútiacim momentom 270 Nm a šesťstupňovou prevodovkou. Benzínová alternatíva prenáša výkon výlučne na predné kolesá.

Vrchol ponuky predstavuje nový motor od Mitsubushi s prehodeným názvom HDi 150. Pod označením sa skrýva 1,8 litrový štvorvalec, ktorý podáva výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 300 Nm. Všetky motory plnia emisnú normu Euro 5.

Auto má kompaktné rozmery. Dĺžka 4,34, šírka 1,79 a výška 1,63 metra nesťažujú manévrovanie. Autu stačí na otočenie kruh s priemerom 10,6 metra.

V aute sa usadia piati pasažieri a kufor zhltne 442 litrov batožiny. Nakoľko sa bude od ASX líšiť interiér Citroën ešte nezverejnil. Podľa trendu nastoleného C-Crosserom a C-Zerom však možno predpokladať, že rozdiel bude iba na volante.

Oficiálne predstavenie je naplánované na jarný Ženevský autosalón, kedy bude známa aj cenová politika. Mitsubishi ASX s 1,8 litrovým naftovým motorom stojí v akcii 24 700 eur.

Foto - Citroën