Ferrari po dlhšej dobe predstaví nástupcu svojho 599. Postupne sa prestane výroba GTB. GTO bola len limitovaná séria, to skončilo už dávno. Nástupca však trochu zamotá hlavy všetkým, ktorí s mysleli, že sa vyznajú v názvoch. Oficiálny názov novinky je F12 Berlinetta.
F12 pravdepodobne vchádza zo vzorca, F ako Ferrari a 12 ako počet valcov. Berinetta je klasické označenie kupé. Dvanásťvalec pod kapotou vyčaruje z objemu 6,2 litra výkon 544 kW (740 k), čo ho pasuje do pozície jedného z najvýkonnejších Ferrari, ktoré boli masovo vyrábané. Dokonca aj Enzo malo so svojimi 485 kW (660 k) menej.
Po prepočítaní vyjde, že z litra objemu sa dostáva 87 kW (118 k). Kedysi celosvetvý rekord držalo Ferrari 355, dnes to však je špeciál Caparo T1 s hodnotou 118 kW (161 k) z litra. Krútiaci moment smerujúci na zadné kolesá sa dostal na hodnotu 690 Nm. Stále sa bavíme o atmosférickom motore, na ktorý je to vynikajúca hodnota. Dokonca 80 percent je po ruke od 2500 do 8700 otáčok motora za minútu.
Medzikusom je prevodovka, ktorá vznikla vyslovene pre toto auto. Dvojspojkový systém je odvodený z motoristického športu. F1 poskytla dostatok hodnotných informácii pri konštrukcii. Vďaka takémuto usporiadaniu sa F12 Berlinetta dostane na stovku za 3,1 sekundy. A dvoch stovkách je za 8,5 sekundy. Také zrýchlenie nemá väčšina áut ani po prvú hranicu.
Motor spoločne so zníženou hmotnosťou, o 70 kilogramov, dosahuje spotrebu nižšiu o 30 percent, v porovnaní s 599. Auto s celkovou hmotnosťou 1525 kilogramov má o 20 percent vyššiu tuhosť karosérie. Na ovládateľnosti sa podpísal aj fakt, že bol skrátený rázvor, plus motor sedí nižšie, takisto ako pasažieri, čo si vyžiadalo aj nižšiu prístrojovú dosku. Tým pádom je ťažisko výrazne nižšie a auto pôsobí kompaktnejšie.
Prečítajte si aj o ďalších novinkách Ženevského autosalónu
Foto – Ferrari