Rumunská automobilka patriaca do portfólia Renaultu, Dacia v Paríži predvedie novú generáciu svojho ťažiskového modelu. Logan je na trhu od roku 2004. Ôsmy rok sa výrazne na predaji nepodpisuje, ale aj tak prišiel čas na zmenu. Obmena sa týka aj príbuzného hatchbacku Sandero, ktorý je na trhu od roku 2007.

Rozdiel vo výzore je naozaj očividný. Z pôvodných modelov na nových autách nezostalo veľa. Zvonka sa oba priblížili novším modelom Dokker a Lodgy. Dostupnosť auta, čiže cenová politika, sa nezmení a ostane na porovnateľnej úrovni ako doteraz.

Vnútri sa tvar pôvodného modelu zachoval. Všetky ovládacie prvky majú podobné miesto, okrúhle výduchy klimatizácie sa nezmenili vôbec. Celý interiér sa však nesie v kvalitnejšom duchu, čo potvrdzujú niektoré použité materiály.

Ovládanie okien ostalo na pôvodnom mieste, na stredovej konzole úplne dole, ako to bolo aj doteraz. Vďaka takémuto riešeniu nie je potrebné montovať zdvojené ovládanie okna spolujazdca. Príjemnejšie umiestnenie má aj klimatizácia, ktorá už nie je natočená k podlahe, ale vodič reálne aj vidí, čo nastavuje.

Pohon Loganu aj Sandera ešte nie je úplne známy, ale veľký rozdiel oproti súčasnej generácii nenastane. Benzínové motory 1,4 a 1,6 sú stávkou na istotu. Potenciál má určite aj štvorvalec 1,2 TCe prepĺňaný turbom zo súčasného modelového portfólia a z väčšieho vanu Lodgy.

Istým je aj naftový štvorvalec 1,5 dCi s výkonom 66 kW (90 k) a 80 kW (110 k). Otázniky visia nad použitím nového trojvalca s prepĺňaním a objemom 0,9 litra. Ten by mal dosahovať 66 kW (90 k), čím by nahradil koncepčne staršiu jedna-štvorku.

Prečítajte si ďalšie novinky z Parížskeho autosalónu.

Foto – Dacia