Už pôvodný model zdieľal veľa častí s praktickejšou X-päťkou. To isté sa dalo očakávať aj teraz. Nová verzia crossoveru nadväzuje na to, čím začala prvá. Z pohľadu praktickosti nemá príliš veľký zmysel, ale zase ponúka viac štýlu.

Tvary a samotná koncepcia hovoria, že majiteľ nemá SUV kvôli preprave rodiny, ale skôr preto, že ho naozaj chce a nevadia mu kompromisy v priestore na zadných sedadlách. Nová X6 využíva veľa štylistických prvkov z X5. Vidno to najmä v prednej časti, kde na ňu odkazuje najmä tvarom kapoty a svetiel.

V štandardnej výbave novej generácie budú bi-xenónové reflektory, automatické motorizované veko kufra a 19-palcové disky. Podobne ako väčšina súčasných BMW, bude aj X6 ponúkať možnosť športovejšieho vzhľadu M Sport.

Vnútro sa podobá tomu, ktoré ponúka X5. Športový volant v sériovej výbave poteší a iDrive ovláda funkcie na 10,25 palcovom displeji. Aj keď pasažieri na zadných sedadlách môžu mať problém s miestom na hlavu, batožinový priestor zostal nadpriemerne veľký. Zhltne 580 litrov pri základnom usporiadaní a po sklopení sedadiel delených v pomere 40:20:40 až 1525 litrov.

Na začiatku predaja budú v ponuke tri motory. Benzínový s označením xDrive50i ponúkne z motora V8 s dvoma turbami 330 kW (450 k) a 650 Nm. Veľké SUV s ním zvládne stovku za 4,8 sekundy a maximum je obmedzené na 250 km/h.

BMW X6 - tablet v strede prináša aj BMW Zdroj: BMW

Naftová ponuka bude obsahovať základný xDrive30d s trojlitrom a 190 kW (258 k) plus 560 Nm. Stovku na tachometri ukáže za 6,7 sekundy a maximálne sa tam zjaví 230 km/h. Nad ním bude M50d, znova s trojlitrom, ale s troma turbami a 280 kW (381 k). Krútiaci moment je obrovských 740 Nm, čo stačí na zrýchlenie na stovku za 5,2 sekundy. Počas roka 2015 pribudnú aj verzie sDrive35i, xDrive35i a xDrive40d. Nová generácia oproti prvej podľa verzie stratila až 40 kilogramov.

BMW nedávno vypustila do sveta aj menšie X4, ktoré na úspechy väčšieho pravdepodobne podobne úspešne nadviaže.