Slovenský importér zverejnil cenník najväčšieho modelu. Kým LED predné svetlá sú sériovo, za laserové treba priplatiť 3-tisíc eur. Najlacnejšia verzia bude 730d s pohonom zadnej nápravy, ktorá stojí 87 600 eur a pod kapotou má trojlitrový naftový motor R6 s výkonom 195 kW (265 k). Zase kombinovanú spotrebu má mať iba 4,7 litra na sto kilometrov.
Pri naftovom krížniku sa 3 400 eur pripláca za pohon všetkých kolies xDrive a 5 700 eur za predĺženú verziu označenú písmenom L. Základný benzínový agregát so šiestimi valcami a výkonom 240 kW (326 k) stojí 93 200 eur.
Lenže ani konkurencia nespí a ponúka viacero alternatív. Najžiarivejšie sa prezentujú tie z domáceho Nemecka. Kým Mercedes-Benz triedy S je v prvom rade komfortno-luxusným vozením, Audi svoju A8 prezentuje ako športovo-luxusné vozidlo. Preto je do porovnania vhodnejšie. Vybrali sme kratšiu verziu s benzínovým osemvalcom.
Audi A8 4,0 TFSI Quattro | BMW 750i xDrive | ||
Prevádzková hmotnosť | 1995 kg | 1990 kg | |
Rázvor | 2992 mm | 3070 mm | |
Objem batožinového priestoru | 520 l | 515 l | |
Výkon | 320 kW (435 k)/5100-6000 ot. | 330 kW (450 k)/5500-6000 ot. | |
Krútiaci moment | 600 Nm/1500-5000 ot. | 650 Nm/1800-4500 ot. | |
Prevodovka | 8 st. Automat | 8 st. Automat | |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h | 250 km/h | |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 4,5 s | 4,7 s | |
Kombinovaná spotreba | 9,1 l/100 km | 8,3 l/100 km | |
Emisie | 213 g CO2/km | 192 g CO2/km | |
Prameň: technické údaje Audi a BMW |
Kým v priestore na zadných sedadlách by mohol vyhrať mníchovský súťažiaci, zrýchlením dominuje ten z Ingolstadtu. Spotreba zase váhy nakláňa na stranu BMW. Aj keď v tejto triede už liter rolu nehrá, najmä ak ide o benzínové osemvalce. Otázna je teda už iba cena.
Audi A8 4,0 TFSI Quattro | BMW 750i xDrive | |
Základná cena | 98 260 eur | 111 000 eur |
Metalíza | 1 215 eur | X |
20-palcové disky | 2 812 eur | 1 324 eur |
Adaptívne vzduchové pruženie | X | X |
Adaptívny tempomat | 2 249 eur | X |
Head-up displej | 1 563 eur | X |
LED predné svetlá | 1 837 eur | X |
El. nastavenie sedadiel vpredu | X | X |
Dvojzónová klimatizácia | X | X |
Navigačný systém | 3 261 eur | X |
Ventilácia sedadiel vpredu | 855 eur | 1 212 eur |
Audiosystém | 7 310 eur (Bang & Olufsen) | 5 574 eur (Bowers&Wilkins) |
Servis zadarmo | 3 roky | 5 rokov/100 000 km |
Provnateľná cena | 110 489 eur | 113 536 eur |
Prameň: cenníky automobiliek |
Aj keď to spočiatku vyzeralo na výraznú výhodu Audi, štandardná výbava BMW zaúradovala a finálne porovnanie už taký veľký rozdiel nepredstavuje.