Nový najvyšší model BMW M6 je na pohľad skvelý. Rozšírené blatníky, ostré hrany a veľké výduchy na športovo upravených nárazníkoch. Výkony osemvalcového biturba známeho z neuveriteľné rýchleho sedanu M5 s objemom 4,4 litra a výkonom cez 550 koní dávajú slušný základ.
Všetky technické údaje aj svalnatý vzhľad hovoria v prospech novinky, píše Top Gear v jednom z prvých testov. Nehovoriac o zrýchlení z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy, krútiacom momente dostupnom od najnižších otáčok, či rekordnej spotrebe benzínu i emisií. Na takýto motor, samozrejme. Nezabúdať na detail –logo M6 sa na prednej maske objavilo prvýkrát po 30 rokoch.
No famózne jazdné výkony a skvelý dojem trochu podľa britského magazínu potláčajú tie kvantá elektroniky. Podvozok, prevodovka, aj motor, to všetko sa viac než fyzikálnymi zákonmi riadi pokynmi elektronickej jednotky a mozgu auta. Bill Gates aj Mark Zuckerberg by boli nadšení, píše Top Gear. Veď kombinácií je takmer 500. A dve optimálne nastavenie si môžete uložiť priamo na volant.
Magazín sa však v jednom z prvých testov pýta, na čo je to všetko dobré, veď inžinierom z BMW sa dá veriť, čo už dokázali na mnohých predošlých modeloch. Napríklad krikľavom BMW M3 GTS. Tieto desiatky až stovky nastavení a kombinácii ako výtvor viac marketingového oddelenia než inžinierov je podľa Top Gearu na škodu.
Pritom nové BMW M6 jazdí fantasticky. Preženiete rýchlosť v zákrute, elektronika vás zachráni, brutálne je aj zrýchlenie aj dostupnosť celého krútiaceho momentu. „Jazdí veľmi blízko galaktickým rýchlostiam bez toho, aby to reálne bolo cítiť,“ píše magazín. No pri britskej cene 99-tisíc libier (u nás zatiaľ neznáma) by aj malo.
Vyzerá dobre, jazdí fantasticky, no napriek tomu ide o auto, ktoré viac obdivujete než po ňom túžite. Top Gear hovorí o neuveriteľnom IQ, skvele fungujúcich elektronických pomôckach, či detailnom a mimoriadne kvalitnom interiéri. No spomína aj absenciu kúzla skutočného života.
Prečítajte si, ako sa Top Gearu páčilo najnovšie BMW M5.