Ako všetky Audi súčasnosti nepôsobí až tak extrémne a ukazuje viacero ostrých línií. Single-frame maska zostáva, po stranách sú samozrejme LED svetlá s novými líniami denných diód. Základom pre S4 budú štandardné LED svetlá, za príplatok ich bude možné nahradiť maticovými.

Interiér hrá športovo najmä sedadlami s očividným bočným vedením. Istý nádych športovosti pridáva aj volant s výrazným zrezaním v spodnej časti. Podsvietené lišty na prahoch ukazujú, do akého auta pasažieri vstupujú. A automobilka nezabudla ani na digitálny prístrojový panel pred vodičom s uhlopriečkou 12,3 palca, aj keď iba za príplatok.

Audi S4 - oproti predchodcovi pribudlo 15 kW

Hmotnosť sedanu S4 sa ustálila na 1 630 kilogramoch, kombi k nej pridáva ďalších 45 kilogramov. Okrem vizuálnych zmien dostal model S4 zníženie svetlej výšky až o 23 milimetrov. V základnej výbave stojí na 19-palcových diskoch a dvadsiatky sú v ponuke príplatkovej.

Nová generácia S4 má prepĺňaný šesťvalec s objemom tri litre. Vyprodukuje 260 kW (354 k) a rovných 500 Nm. S4 si poradí so zrýchlením na stokilometrovú rýchlosť za 4,7 sekundy a maximum je tradične obmedzené na 250 km/h. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 7,4 litra na sto kilometrov a emisie 170 gramov CO2 na kilometer.

Audi S4 - volant zrezaný zospodu a digitálny prístrojový panel musia byť

Ako sa dá očakávať od Audi a zvlášť od modelu s písmenom S, S4 využíva pohon všetkých štyroch kolies Quattro. V bežnom stave posiela na zadnú nápravu 60 percent krútiaceho momentu, pomer sa môže upraviť až na 70 percent v prospech prednej alebo 85 percent k zadnej náprave. Novinkou je, že Audi nesiahlo po dvojspojkovej prevodovke. S4 má osemstupňový automat tiptronic s jednou spojkou.

Začiatok predaja S4 aj S4 Avant je naplánovaný na budúci rok.