Vlajkovú loď Audi A 8 tretej generácie po prvý krát predstavili v novembri minulého roka v americkom Miami a v súčasnosti už figuruje v ponuke značky spriahnutých kruhov aj na slovenskom trhu.
Dĺžkou svojej karosérie 5 137 mm aj jej šírkou 1 949 mm prekonáva Mercedes-Benz S aj BMW 7. Rázvorom dlhým 2 992 mm za nimi zas mierne zaostáva. Fazóna exteriéru neprináša nový názor len poctivú evolúciu pretavenú do excelentnej aerodynamiky – vyjadrenej súčiniteľom odporu vzduchu cx 026.
Základ konštrukcie tvorí už tradične priestorový rám ASF tento krát kombinujúci hliník a kompozitné prímesi. Hliníkovej podstate ostávajú verné tiež povrchové panely karosérie. Interiér získal atraktívnejšie formovanú palubnú dosku, plastickejšie výplne dverí aj voliacu páku automatickej prevodovky leteckého typu. Objem kufra vzrástol z 500 na 560 litrov.
Pod prednou kapotou novej A8 alternujú dva už známe osemvalcové motory – 4,2 V8 FSI (273 kW/372 k) a turbodiesel 4,2 V8 TDI (258 kW/350 k). Po modernizačnej kúre stúpli ich výkonové parametre – v prvom prípade o 16 kW (22 kW) a v druhom o 18 kW (24 kW). Ešte viac imponuje nárast krútiaceho momentu vznetového agregátu zo 650 na 800 paralelne s poklesom spotreby o 19 % na 7,6 l/2100 km. Podstatne úspornejším (o 13 %) sa stal aj motor FSI.
Svoj podiel na zaujímavej ekonomike prevádzky oboch má okrem už spomenutej aerodynamiky osemstupňová automatická prevodovka Tiptronic s dvoma režimami radenia a sekvenčným módom. Pohon 4 x 4 (quattro) je súčasťou štandardnej výbavy. Patrí do jej tiež zostava ôsmich airbagov, predkolízny systém, adaptívne pneumatické pruženie, multimediálny a parkovací systém, elektrické ovládanie predných sedadiel, svetlomety Xenon Plus, tempomat, či dvojzónová klimatizácia.
Z príplatkovej výbavy spomenieme aspoň športový podvozok, adaptívny tempomat, navigáciu MMI Touch, audiosústavu Bang & Olufsen, či nočné videnie... Cena od 89 900 € (2 708 327 Sk).
Zdroj: a8
Zdroj: 2
Zdroj: 5
Foto – Audi