V prvom rade, nová generácia A6 vyzerá tak ako A8, ale je trochu menšia. Zároveň je väčšia od predchodcu. Ale nárast nie je nijako zásadný. Na každej meranej osi pribudlo len niekoľko milimetrov. Zväčšenie je naozaj veľmi malé, autá sú medzigeneračne takmer rovnako veľké.

Ku Audi A8 novú generáciu A6 radí najmä predná maska chladiča. Veľký šesťuholník má lesklé lemovanie a horizontálne pásy. Predné svetlá svietia LEDkami a adaptívne žiaria tam, kde to najviac potrebujete. Zadné svetlá sú taktiež LEDkové.

Audi A6 03 Zdroj: Audi

Zadné svetlá prepája chrómová lišta, takže nie sú prepojené svetelnými segmentami ako v prípade väčšieho modeli A8. Audi ponúkne pre A6 až 14 odtieňov lakovania karosérie. Na začiatku predaja však bude vo vzorkovníku dostupných len 7 odtieňov.

Interiér dýcha modernými riešeniami. Podobne ako väčší brat má aj A6 viacero displejov. Jeden je tradične v strede prístrojovej dosky. Druhý je pod ním a ponúka ovládanie klimatizácie a ďalšie funkcie. Tretí displej môže byť pred vodičom ako virtuálny kokpit. Doteraz veľký displej pred vodičom dostupný nebol.

Audi A6 09 Zdroj: Audi

A6 bude mať aj päť radarov, päť kamier, 12 ultrazvukových snímačov a laserový skener spojené v systéme Parking Pilot a Garage Pilot. S týmito systémami dokáže nové Audi zaparkovať a zatiahnuť do garáže bez toho, aby v aute vôbec niekto sedel.

Podvozok nového modelu vyššej strednej triedy bude mať natáčanie zadnej nápravy, čo z neho spraví lepšie ovládateľné vozidlo. Audi tiež siahlo po hliníku, z ktorého sú niektoré diely zavesenia.

Na začiatok bude dostupný motor 3,0 TFSI s výkonom 250 kW (340 k). Naftové TSI s rovnakým objemom dosahuje 210 kW (286 k). Kým naftový motor je spojený s osemstupňovým automatom, benzínový šesťvalec má stupňov sedem.

Audi A6 12 Zdroj: Audi