Zábava sa z MX-5 nestratí ani v generácii nazvanej ND. Motory nie sú nad nápravou, ale trochu ďalej vzadu, čo prináša ideálne rozdelenie hmotnosti 50:50 medzi nápravy. Zachovaný zostal aj pohon zadnej nápravy a prevodovka s krátkymi dráhami.
Nový model je oslavou dvadsiatehopiateho výročia modelu a jeho predaja. Avšak verzia predstavená na podujatí v kanadskom Montreale je modelový ročník 2016. To znamená, že do ponuky sa dostane až v druhej polovici budúceho roka.
Ostrejší dizajn je v kontraste s oblými tvarmi predchodcu. Naplánovaný bol ako súčasť spoločnej firemnej identity združenej v štýle nazvanom KODO - Soul of Motion. A aby nebolo zvláštnych názvov málo, motory budú spadať do rodiny Skyactive.
Pod prednou kapotou bude agregát Skyactiv s objemom 1,5, alebo 2,0 litra. Oba budú spojené s prevodovkou Skyactiv-MT, čiže so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Aj keď Mazda ešte nezverejnila výkony jednotlivých motorov, predpokladá sa, že by mohli mať 103 kW (140 k) a 147 kW (200 k).
Mazda MX-5 - intriér nemá nič naviac Zdroj: Mazda
Na novej Mazde MX-5 však najviac zaujme zmena rozmerov a hmotnosti. Jednotlivé verzie zhodili oproti predchodcovi až 100 kilogramov. Popri tom sa skrátila o 105 milimetrov, znížila o 20 a rozšírila o 10 milimetrov. Predstavená bola na 16-palcových diskoch s šírkou pneumatiky 195 milimetrov.