Na moskovskom autosalóne japonský výrobca odhalil svoj najväčší sedan. Miesto zvolil z dôvodu, že práve v Rusku sú trojpriestorové karosérie veľmi populárne. Po Mazde CX-5 je práva Mazda 6 druhým modelom, ktorý opustil dizajnérsky štýl Zoom-Zoom a je vytvorený v novom zvanom Kodo – Soul of Motion.

Mazda pri novej generácii dbá na prírodu, ako sa to už u väčšiny automobiliek stalo zvykom. K tomu má prispieť systém i-stop, viac známy pod názvom Start-Stop. Druhým, úplne novým systémom je i-Eloop. Ten ukladá energiu vznikajúcu pri povolení akcelerátora do kapacitora, z ktorého sú potom napájané niektoré elektrické spotrebiče auta.

O rozbeh novej šestky sa pričinia zatiaľ dva motory Skyactiv. Menší, so zdvihovým objemom 2,0 litra, ponúkne 110 kW (150 k) a krútiaci moment 210 Nm. Napriek svojmu objemu a výkonu má udávanú kombinovanú spotrebu iba 6 litrov na sto kilometrov s manuálnou prevodovkou. Automat vypýta deci naviac. Ak bude využitá funkcia i-stop, tak sa spotreba zníži na 5,9 litra.

Väčší motor má objem väčší o pol litra, celkovo 2,5 litra. Ten zažil svoju premiéru práve v novej Mazde 6. Výkon 141 kW a krútiaci moment 256 Nm znamenajú, s využitím technológií i-stop a i-Eloop kombinovanú spotrebu 6,4 litra benzínu na sto kilometrov. Jazdné vlastnosti, podľa slov predstaviteľov automobilky, prešli výrazným posunom k lepšiemu.

Mazda stavila pri novej generácii sedanu strednej triedy okrem jazdných vlastností aj na priestor. V porovnaní s predchádzajúcou šestkou pribudlo vzadu na kolená 43 milimetrov. Na šírke pridáva celkovo 20 milimetrov.

Sedan je len začiatkom variácií karosérie. Kombi bude neodmysliteľnou súčasťou ponuky, ale po vzore Mazdy 626 z deväťdesiatych rokov by malo pribudnúť aj kupé. Mazda tiež uvažuje aj o pohone všetkých kolies a tiež výkonnej verzii MPS.

Prečítajte si ďalšie novinky z Parížskeho autosalónu.

Foto – Mazda