Nový dizajn karosérie využíva skôr oblé línie ako ostré predchodcu. Spredu by sa mohlo zdať, že Sportage nabral určitú podobnosť so Subaru Tribeca. Ostatné pohľady sú predchodcovi aspoň vzdialene príbuzné. Tvary ešte môže okoreniť športová verzia GT Line.

Okrem tvarov sa zmenili aj veľkosti. Dĺžka narástla o 40 milimetrov na 4480 a rázvor sa zároveň predĺžil o 30 milimetrov na 2670. Tvar karosérie je lepší pre obtekanie vzduchu, koeficient aerodynamického odporu klesol z 0,35 na 0,33. Za lepšou hodnotou stoja nárazníky a kryty podvozku.

Výrobca do ponuky zaradil disky s priemerom od 17 do 19 palcov. Pre GT Line sú dostupné len najväčšie devätnástky. Interiér je diametrálne odlišný od predchodcu. V novom cítiť určitú dynamiku, stredová konzola je rozdelená na ovládaciu a zobrazovaciu časť.

Kia Sportage - zozadu vyzerá lepšie ako spredu Zdroj: Kia

Dlhší rázvor pomohol miestu na nohy pre zadných pasažierov. Celkové väčšie dimenzie sa prejavili aj na zväčšenom batožinovom priestore. Z predchodcových 465 litrov sa podarilo dosiahnuť 503 litrov. Nárast zaznamenala aj palivová nádrž, z 58 na 62 litrov.

Benzínové motory pre Sportage budú mať objem 1,6 litra. Základ GDI s atmosférickým nasávaním dosiahne 98 kW (132 k) a 161 Nm. Prepĺňaný T-GDI dosahuje až 130 kW (177 k) a 265 Nm. S výkonnejším benzínový motorom je možné kombinovať aj dvojspojkovú automatickú prevodovku.

Kia Sportage - šírku zdôrazňujú vodorovné línie Zdroj: Kia

Zo súčasnej generácie sa pod kapotu tej novej nasťahuje základný naftový motor 1,7 CRDi s výkonom 85 kW (115 k). Veľkou modernizáciou prešiel dvojlitrový agregát R. Bude ho možné zvoliť s 100 kW (136 k) a 373 Nm, alebo s 135 kW (184 k) a 400 Nm. So štvorkolkou sa bude dať kombinovať iba naftový dvojliter s oboma výkonmi, alebo prepĺňaný benzínový štvorvalec.

V ponuke dílerov sa objaví v prvom štvrťroku 2016. Záruka bude štandardne 7 rokov alebo 150 000 kilometrov.