V posledných rokoch vznikali koncepty, ktoré bolo potom vidieť na viacerých autosalónoch. Tohtoročný Detroit prišiel s verziou, ktorú už konečne automobilka označuje ako produkčnú. Agregát s vysokými otáčkami a nízku hmotnosť ale od novej Hondy NSX čakať nemožno. O pohon sa totiž stará hybrid.
Hoci pred dvoma rokmi sa objavila verzia s atmosférou V6, automobilka využila vlnu, na ktorej sa vezie LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder. Hybridný systém si síce zachoval benzínový agregát s usporiadaním V6, k tomu ale pribudli dve turbá.
A s elektromotormi je to ešte zložitejšie. Dva z troch sú vpredu a starajú sa o rozdelenie krútiaceho momentu medzi predné kolesá. Tretí sedí vzadu medzi spaľovacím motorom a novou deväťstupňovou prevodovkou s dvoma spojkami. Systém pohonu všetkých kolies nazývajú Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive. Ide o systém s pravdepodobne najdlhším názvom.
Honda je skúpa na bližšie údaje a neprezradila ani hmotnosť. Pohotovostná sa však odhaduje na 1 500 až 1 600 kilogramov, čo je dnes bežná váha sedanu strednej triedy. Pôvodná verzia NSX pritom vážila len 1 370 kilogramov a odvtedy veľa áut vďaka moderným materiálom zoštíhlo.
Acura NSX - červená sa preniesla aj dnu Zdroj: Acura
V rámci nastavenia hybridného systému môže pracovať v plne elektrickom režime s názvom Quiet a v režimoch Sport, Sport+ a Track. Jednotlivé programy nastavujú reakcie motorov, prevodovky a podvozku spolu so zvukom motora. V ponuke bude aj funkcia launch control, kedy všetky 4 (slovom štyri) motory pracujú na najlepšom možnom zrýchlení.
Odhadovaná cena americkej verzie Acura je 130-tisíc eur, podobné čísla možno očakávať pre Hondu.