Honda CR-V patrí už ku klasikom kategórie SUV. Stála totiž pri jej zrode. V súčasnosti vstupuje na európsky trh (aj ten slovenský) vo štvrtom generačnom vyhotovení.

Dĺžkou a šírkou karosérie takmer kopíruje svojho predchodcu, silueta v súlade s aktuálnym trendom však o 30 mm pokľakla. Aerodynamika sa zlepšila. Proporčne zas registrujeme 60 milimetrový posun predného okna vpred na úkor dĺžky prednej kapoty. Evolučne dotvorenej fazóne exteriéru udáva tón výrazná lamelová maska chladiča v zajatí páru veľkoplošných svetlometov, ktoré sú pretiahnutých hlboko za rohy karosérie.

V interiéri sa do pozornosti núka nová architektúra a kvalitnejšie materiály na čele s vláčnym poťahom palubnej dosky mramorového vzoru. Nastupovanie uľahčujú predné sedadlá ukotvené bližšie ku konkávnym výplniam dverí. Batožinový priestor si generačným posunom prirátal k dobru celých 60 litrov. O 140 mm ponúka dlhšiu ložnú plochu. Skvele funguje systém sklápania delenej zadnej lavice. Stačí uvoľniť páčku, sedák sa preklopí dopredu a operadlo následne padne do takmer vodorovnej polohy. Zato zadné sedadlá sa už nedajú pozdĺžne posúvať.

Zostavu dvoch štvorvalcových pohonných jednotiek – zážihový 2,0 i-VTEC (s maximálnym výkonom vyšším o 4 kW (5 k) a naftový 2,2 i-DTEC (s nezemným výkonom) motorári Hondy skultivovali znížením vnútorného trenia, popracovali aj na ich účinnosti. Rezultuje menej emisií CO2, no hlavne u oboch klesla priemerná spotreba. V priemere takmer o liter na 100 km. Na palubu pribudol jazdný režim ECON. Optimalizuje prácu motora a spotrebičov s ohľadom na šetrenie pohonných hmôt. Ďalší systém ECO Assist zas farebným tónovaním palubných prístrojov odmeňuje ekonomickú jazdu vodiča a zároveň vytvára spätnú väzbu.  

Nový systém pohonu 4 x 4 pripája záber zadnej nápravy pri každom rozbiehaní aj počas jazdy hore či dole kopcom. Ten predchádzajúci aktivoval zadné kolesá až keď sa predné prekĺzli. Počas jazdy na klzkom podklade to môže byť kritický moment. A tomu sa nový systém vyhýba.

Štvrtá generácia prichádza po prvýkrát aj s verziou s predným pohonom. Dodáva sa len v kombinácii so zážihovým motorom, manuálnou prevodovkou a základnou výbavou S. Práve od nej sa odvíja aj základná cena 20 990 €. Do jej rámca zapadá šesť airbagov, stabilizačný systém, asistencia rozjazdu do kopca aj z kopca, multimediálny LCD displej, aktívny elektronický posilňovač riadenia, tempomat, technológia vypínania motora počas zastávok (IDLE STOP) aj sedemnásťpalcové disky kolies z ľahkých zliatin. Audiosystém aj dvojzónová automatická klimatizácia sú už súčasťou druhého stupňa výbavy Comfort. Na najvyššiu úroveň (z piatich možných) Executive sa už viaže napríklad vyhrievanie predných sedadiel, panoramatická strecha aj diaľkové otváranie piatych dverí.

Ku každej z výbav sa dá objednať set originálneho exteriérového príslušenstva.

Nová Honda CR-V
Motor 2,0 i-VTEC 2,0 i-VTEC 2,0 i-VTEC 2,2 i-DTEC 2,2 i-DTEC
Zdvihový objem motora (ccm) 1 997 1 997 1 997 2 199 2 199
Usporiadanie spaľovacieho motora R4 R4 R4 R4 R4
Maximálny výkon [kW (k) pri ot./min.] 114 (155)/6 500 114 (155)/6 500 114 (155)/6 500 110 (150)/4 000 110 (150)/4 000
Maximálny krútiaci moment (Nm pri ot./min.) 192/4300 192/4300 192/4300 350/2 000 350/2 000
Prevodovka 6-st. manuálna 6-st. manuálna 5-st. automatická 6-st. manuálna 5-st. automatická
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10 10.2 12.3 9.7 10.6
Maximálna rýchlosť (km/h) 190 190 182 190 190
Priemerná spotreba EU (l/100 km) 7,20 7,4 – 7,6 7,5 – 7,7 5,6 – 5,8 6,6 – 6,8
Rázvor (mm) 2 630 2 630 2 630 2 630 2 630
Pohon predný 4 x 4 4 x 4 4 x 4 4 x 4
Objem batožinového priestoru (l) 589 589 589 589 589
PRAMEŇ: Honda

Foto – Honda