Vpredu dominuje singleframe maska a svetlá. Budú buď kompletne z LEDiek, alebo za príplatok využijú laser. Výhodou pri zvolení extra výbavy je dosah až 600 metrov.
Bočný profil je rovnaký ako predtým, ale dominantná inak lakovaná plocha za dverami zmenila svoju formu a tvári sa už iba ako nasávací otvor. Aj vďaka tomu pôsobí dlhšie a dynamickejšie ako predtým.
Zadná časť sa spolieha tiež na LED svetlá nad obrovskými otvormi na chladenie motora. Rozdiel medzi jednotlivými verziami novinky je najmä v spojlere. Kým základná R8 schováva svoj elektricky ovládaný spojler, Plus vystavuje širokú žehliacu dosku na obdiv neustále.
Všetky R8 bude poháňať inovovaný motor V10 s objemom 5,2 litra. Základ príde s 397 kW (540 k) a 540 Nm. Výkonnejšie Plusko ponúkne až 449 kW (610 k) a 560 Nm. Použitie desaťvalca obmedzuje prevodovku. V R8 bude výlučne sedemstupňový dvojspojkový automat.
Audi R8 - tradičné ukazovatele ustúpili LCD displeju Zdroj: Audi
Spolupráca s pohonom všetkých kolies je pre nový model tiež zmenená. V štandardnom nastavení ženie až 100 percent výkonu dozadu. V prípade potreby sa môže situácia obrátiť a R8 sa na okamih stane typickým Audi s pohonom prednej nápravy.
Audi R8 zrýchli na stovku za 3,5 sekundy a dosiahne 320 km/h. Kombinovaná spotreba sa ustálila na hodnote 11,8 litra na sto kilometrov. Plus, ľahšie o 50 kilogramov ponúkne hodnoty 3,2 sekundy, 330 km/h a 12,4 litra. Základná cena sa bude odvíjať v Nemecku od sumy 165 000 eur, za Plus pôjde minimálne 187 400 eur.
Okrem desaťvalcových monštier sa R8 do sveta rozbehne aj ako elektromobil e-tron. Kým pôvodný zvládal na nabitie prejsť v ideálnych podmienkach 215 km, e-tron 2.0 zvládne až 450 km. Za zlepšením stojí zväčšenie kapacity batérií z 49 kWh na 92 kWh.
Dva elektromotory prešli vylepšením tiež a miesto 280 kW (381 k) a 820 Nm poskytnú až 340 kW (462 k) s 920 Nm. Elektromobil dosiahne stovku za 3,9 sekundy a maximálne sa dostane na 210 km/h.