Agregát 1,6 dCi dosahuje výkon 96 kW (130 k). Väčší dvojliter ponúkne výkon až 130 kW (177 k). Bude ho možné kombinovať s pohonom všetkých kolies, ale aj s automatickou bezstupňovou prevodovkou Xtronic. Prvýkrát bude kombinovateľná s pohonom všetkých kolies.
Nový agregát sa bude dať objednať už začiatkom decembra. Prvé kusy sa k zákazníkom dostanú už začiatkom roka 2017. Pohonná jednotka sa v ponuke objaví na podnet záujmu zákazníkov a ich požiadaviek.
Najzákladnejšia verzia s dvojlitrom bude mať pohon všetkých kolies a manuálnu šesťstupňovú prevodovku. Takáto konfigurácia dokáže jazdiť v kombinovanom cykle za 5,6 litra nafty na sto kilometrov. Emisie sú pritom 149 gramov CO2 na kilometer.
Navlas rovnakú spotrebu má predokolka s automatickou prevodovkou Xtronic CVT. Emisie má však nižšie o jeden gram CO2 každý kilometer. Ak je CVT skombinované s pohonom všetkých kolies, tak spotreba vzrastie na 6 litrov a emisie na 158 gramov.
Nissan X-Trail - interiér sa nemení Zdroj: Nissan
Vzhľadovo sa najvýkonnejší model nijako nelíši od slabších alternatív. Takisto v ponuke zostáva ja možnosť siedmich miest na sedenie. Ak je X-Trail iba päťmiestny, má batožinový priestor objem 550 litrov, sedemmiestny s dvoma sedadlami sklopenými má 445 litrov.