Na rozdiel od Tesly sa Nissan v prípade Sereny neprezentuje s plne autonómnym systémom. Japonci prehlasujú, že systém je poloautonómny. Auto nepreberá úplnú kontrolu, ale je prvým krokom automobilky k samostatnej jazde vozidla.

Systém nazvaný ProPilot je určený primárne na diaľničné cestovanie. Berie si pod krídla akceleráciu, zatáčanie a brzdenie, z čoho by sa mohlo zdať, že je príbuzný práve tomu v Tesle. Vo vane Serena dokáže bez problému v prípade núdze až zastaviť.

Poloautonómna jazda funguje zatiaľ iba v jednom pruhu, ale v roku 2018 má pribudnúť samostatné predchádzanie. Zapnutie systému je veľmi jednoduché, stačí stlačiť tlačidlo na volante a kamera nasmerovaná dopredu začne analyzovať situáciu pred vozidlom.

Nevýhodou systému je, že núti vodiča držať ruky na volante. Tým sa Nissan snaží predísť problémom, ktoré nastali v prípade Tesly. Podobne však už teraz autonómna jazda funguje v prípade nového Mercedesu triedy E.

Nissan Serena - po stlačení tlačidla sa aktivuje predná kamera Zdroj: Nissan

Na japonskom trhu sa ProPilot v Serene začne predávať už v druhej polovici augusta. Do Európy sa vraj má systém dostať v Nissane Qashqai pre modelový rok 2017. Nissan má v pláne do roku 2020 predstaviť systém, ktorý si dokáže poradiť s inými cestami ako sú diaľnice a aj s križovatkami.