Nissan Pathfinder bol jedným z tých off-roadov, ktoré vyžívali rámový podvozok. Bolo to kvôli príbuznosti s pickupom Nissan Navara. Nová generácia sa zbavila klasickej konštrukcie a spolieha sa na samonosnú karosériu.

Automobilka predstavila najskôr verziu pre Spojené štáty americké. Tá má svoje špecifiká hlavne v pohonných jednotkách. Kým v Európe si Pathfinder bez naftového motora ťažko nájde záujemcov, v USA je to presne opačne.

Predná kapota bude ukrývať 3,5 litrový motor V6 produkujúci 194 kW (260 k). Najväčším šokom však je, že pohon všetkých kolies bude za príplatok. Štandardne pôjde výkon na predné kolesá. Prostredníkom sa stane prevodovka s kontinuálnou zmenou prevodového pomeru Xtronic (CVT).

Z SUV schopného jazdy v teréne sa teda stal crossover so zvýšenou svetlou výškou. Veľa na aute pochádza z rovnomenného konceptu, predstaveného začiatkom roka. Predná časť Pathfinder jednoznačne radí medzi ostatné Nissany.

Rozšíria sa aj možnosti príplatkovej výbavy, čo taktiež napovedá o zmene určenia vozidla. Ako voliteľný prvok sa objavila panoramatická presklená strecha, s možnosťou otvorenia prednej časti. Zadná časť ostala fixná.

Kabína prijme až sedem pasažierov. Komfortná príplatková výbava vnútri môže obsahovať trojzónový informačno-zábavný systém, navigáciu prostredníctvom GPS a vyhrievané sedadlá s ventiláciou. Posun z off-roadových končín spektra do sfér medzi vyšším kombi a SUV vyzerá ako rozumný krok, pretože hmotnosť sa so samonosnou karosériou znížila až o pol tony. A pre tých, ktorí sú zástancami klasickej koncepcie ešte chvíľu ostane na trhu Navara.

Foto – Nissan