Novinka zabúda na prísne hranaté tvary, dokonca ani ložná plocha pri bočnom pohľade nie je v tvare kvádra.

Interiér tiež stratil pracovnú drsnosť, ktorú mala Navara doteraz. Najmä prístrojová doska získala tvary lepších SUV, čo ale znamená, že v pracovných rukaviciach bude ovládanie omnoho zložitejšie.

Navara novej generácie bude mať aj nižšiu hmotnosť. Vďaka novej zadnej náprave kombinujúcej päť závesných prvkov miesto použitia listovej pružiny ubudlo 20 kilogramov. Úplne nové sú agregáty pod kapotou.

Doteraz Navara ťažila z 2,5-litrového motora a trojlitra. Nová generácia dostane agregáty s objemom 2,3 litra. S výkonmi 118 kW (160 k) a 140 kW (190 k) má byť novinka až o 24 percent úspornejšia a ohľaduplnejšia k životnému prostrediu.

Nissan Navara NP300 - ložná plocha je dlhšia o 67 milimetrov Zdroj: Nissan

Agregáty sa dajú kombinovať s pohonom jednej či oboch náprav. A okrem šesťstupňovej manuálnej prevodovky sa v ponuke objaví aj sedemstupňový automat. Verzia Double Cab umožňuje potiahnuť príves s hmotnosťou až 3 500 kilogramov a oproti predchodcovi je dĺžka ložnej plochy väčšia o 67 milimetrov (1578 mm celkovo).

Nissan prichystal záruku na 5 rokov alebo 160 tisíc kilometrov.