Nürburgring a jeho časť známu pod názvom Nordschleife považuje veľa výrobcov áut za meradlo výkonu a schopností svojich produktov. Nečudo, že pri ňom vytvoril externú základňu napríklad Aston Martin. Bojov o získanie titulu produkčného auta s najlepším časom sa zúčastňujú všetky národy.
Francúzi vedú sekciu predokoliek s Mégane RS Trophy a celkovo bežným produkčným autám panuje Dodge Viper s časom 7 minút a 12,13 sekundy. Nissan GT-R nemá na muške tohto súpera. Skôr ide o boj medzi 911 a GT-R. Už od predstavenia sa tradovalo, že Japonec je rýchlejší ako Nemec. V tabuľkách to však v súčasnosti vyzerá ináč.
Porsche GT2 RS zajazdilo najlepší čas 7:18, kým súčasné GT-R až 7:24.22. Model pre rok 2013 však dostane všetko potrebné, aby čas zlepšil o 7 až 8 sekúnd, čo by znova presunulo váhy na stranu krajiny vychádzajúceho slnka.
Oproti súčasným 390 kW (530 k) vzrastie maximálny výkon na 410 kW (558 k). Zmenou prejde aj nastavenie podvozka. To bude asymetrické, kvôli vyváženiu päťdesiatich kíl, ktoré má systém riadenia.
Spolu s pozmenenou aerodynamickou účinnosťou vzrastie rýchlosť v každej zákrute o 5 až 8 km/h, kým finálna rovinka by mala ukázať až 296 km/h, čo je o 5 km/h viac ako v súčasnosti.
Model 2013 by mal byť odhalený tento týždeň. Ak by však hon za výkonom stále podával nízke čísla, tak nastúpi japonský úpravca BenSopra. Tomu sa podarilo vytiahnuť zo šesťvalca až veyronovských 735,5 kW (1000 k).
Tento model bude predstavený v januári na autosalóne v Tokiu. Okrem enormného výkonu bude obsahovať aj rozširujúci kit, zrejmý z poslednej fotky.
Foto – Nissan a BenSopra