Najnovšia štúdia jeho inštitútu CAR pri Univerzite Duisburg-Essen uvádza, že automobilky síce dodržiavajú svoje ponuky, ktoré za kúpu nového auta sľubujú zľavy až 30 percent, no klientov odstrašuje nízka zostatková hodnota ich vozidiel.
Klesajúci podiel súkromných kupcov nových áut a mimoriadne ponuky bez ohľadu na typ pohonu navyše spôsobujú, že doterajšie zľavy súvisiace so starými dieslovými vozidlami nie sú účinné. Sektor na situáciu reaguje ešte vyššími rabatmi, ktoré by v nadchádzajúcich mesiacoch mohli vyvolať novú cenovú vojnu.
Dokazuje to aj fakt, že medzičasom už začali stúpať zľavy internetových obchodov, ako aj počet registrácií pre samotné automobilky a ich predajcov. „Dieslová munícia sa vystrieľala, súkromní zákazníci sú pre čoraz slabšiu konjunktúru opatrnejší,“ varuje F. Dudenhöffer.
Neobvykle vysoké zľavy v súčasnosti ponúka automobilka BMW, ktorá napríklad prostredníctvom svojich internetových predajcov zľavila svoj jednotkový rad v priemere až o 22 percent. F. Dudenhöffer sa nazdáva, že do očakávanej cenovej vojny sa okrem masových výrobcov bude zapájať aj čoraz viac prémiových značiek.