McLaren F1 sa stal jednoznačnou legendou. Rekord najrýchlejšieho sériového vozidla na svete si udržal až do príchodu tisíckoňového Bugatti Veyron. Celkovo to trvalo 12 rokov. Po dlhej odmlke a spolupráci s Mercedesom-Benz SLR prišiel McLaren s MP4-12C.

MP4-12C však nedosahoval na hyperšportové výkony F1. Skôr bolo postavené ako konkurencia pre Ferrari 458 Italia. Práve parížsky autosalón sa teda stáva dejiskom predvedenia nástupcu legendy. McLaren P1 má nahradiť F1 vo všetkých smeroch.

Na trh príde do 12 mesiacov od premiéry. Niektoré línie sú podobné s MP4-12C, ale je jasne vidno, že auto je úplne nové. Agresívny dizajn okrem profilu podtrhujú aj čelné svetlomety. Predná kapota s dvoma obrovskými otvormi mierumilovnosť tiež nevyžaruje.

Bok takisto ukazuje o aké vozidlo sa jedná. Obrovské náduchy vzduchu čiernej farby kontrastuje s oranžovou farbou karosérie. Dielo končí v zadnej časti. Zadné svetlá skoro vôbec nie je vidno, pretože pásy diód vyzerajú ako integrálna súčasť kriviek zadnej časti. Centrálne umiestnenie výfuku a obrovský funkčný difúzor podtrhujú celok.

Pod kapotou by sa mal, podľa predbežných informácií, dostať 3,8 litrový motor V8 s prepĺňaním. KERS, čiže Kinetic Energy Recovery System dopomáha k dosiahnutiu maximálneho výkonu skoro toľko, koľko má prvé Bugatti Veyron.

Relatívne malý motor by mal dosahovať 718 kW (963 k). To by malo znamenať zrýchlenie na stovku za 2,8 sekundy. Maximálna rýchlosť s obmedzovačom otáčok by mala kulminovať pri 384 km/h.

Prečítajte si ďalšie novinky z Parížskeho autosalónu.

Foto – McLaren