Lenže to, čo bolo koncept sa podarilo Land Roveru bez výrazných koncepčných zmien pretaviť do reálneho auta, ktoré ponesie názov Discovery Sport. Nové tvary sa zbavili pravouhlých tvarov a stavajú na dynamickejšie, najviac sa približujúc k tým na babyRange.

Discovery Sport aspoň čiastočne nahradí najmenšie SUV od Land Roveru, Freelander. V predaji zostane popri veľkom Discovery. Na pôdoryse päťmiestneho SUV však ponúka priestor pre siedmich cestujúcich. Odvážne tvrdenie spresňuje označenie 5+2, čo znamená, že zadné sedadlá neponúkajú plnohodnotné miesto ako ostatných 5. V prípade, že posledný tretí rad netreba, ostane schovaný v podlahe, nie vyklopený na boku, ako to pri SUV s podobnou kapacitou pasažierov bývalo.

Priestor na vytvorenie zadných sedadiel poskytla aj nová viacprvková zadná náprava, ktorá nielen zväčšila batožinový priestor a miesto pre posledných dvoch cestujúcich, ale tiež zlepšila jazdné vlastnosti. Podľa výrobcu ponúka dobré vlastnosti aj v teréne.

Keďže Land Rover bol vždy aj o terénnych vlastnostiach, nové Discovery Sport nemôže zaostávať. Medzi menšími SUV by malo patriť na špicu. Dokazujú to aj nájazdové uhly, predný 25°, zadný 31°, prejazdový uhol 21° a systém Terrain Response, ktorý prispôsobí nastavenie aktuálnej situácii. Slušnú hodnotu, na SUV, má aj brodivosť. Discovery Sport zvládne prebrodiť 600-milimetrovú vodnú prekážku.

V triede bude prvýkrát použitý zatiaľ netradičný airbag pre chodcov. Do zoznamu bezpečnostných prvkov sa dostalo aj automatické brzdenie. Do rovnakej sekcie sa dá zaradiť aj head-up displej zabezpečujúci, že sa vodič bude v najväčšej možnej miere venovať premávke pred ním.

Land Rover Discovery Sport - sedem miest je skôr 5+2 Zdroj: Land Rover

Pod kapotou budú v Európe a aj na Slovensku dva motory. Benzínový dvojliter Si4 s prepĺňaním zvládne 180 kW (245 k) a 338 Nm. Dôležitejším z hľadiska predajných čísel však bude 2,2-litrový naftový štvorvalec, dosahujúci až 140 kW (190 k). Oba motory využívajú technológiu vypínania motora start-stop. Kým naftový motor bude mať štandardne šesťstupňový manuál, benzín využije deväť stupňov automatu použitého aj v luxusnom bratovi, Range Rover Evoque.

V predaji bude nový Discovery Sport začiatkom roka 2015 v 170 krajinách sveta.