Citroën C4 Picasso je v súčasnosti v segmente MPV už od roku 2006. Najskôr sa objavila väčšia karoséria so siedmymi miestami neskôr premenovaná na Grand C4 Picasso. Menšie, päťmiestne sa zjavilo v januári 2007.
Po siedmych rokoch Citroën uvažuje o výmene modelov. Naznačuje to koncept Technospace, ktorý sa objaví na autosalóne v Ženeve. Na prvý pohľad vyzerá ako facelift súčasnej verzie. Ale bližšie skúmanie odhalí, že auto je úplne nové.
Najzásadnejšia na koncepte je vizáž prednej časti. Tá nahráva tým, čo tvrdili, že to C4 Picasso, ktoré sa pohybuje teraz po cestách je nudné. Nástupca bude mať výrazne futuristickejší vzhľad, najmä kvôli úzkym reflektorom.
Bočný profil nie je tak oblý a pôsobí rovnako avantgardne ako pri čelnom pohľade. Zo súčasného modelu pochádza predĺžené čelné sklo vytvárajúce vzdušnejší dojem v interiéri. Ľahko sa dá odhaliť aj zmenená línia okien. Charakteristické padnutie na zadných dverách bolo nahradené rovnou líniou.
Pohľad zozadu naznačuje odľahčenie auta. Výrazná ochranná plocha uvoľnila miesto chrómovej lište. Zadné svetlá na novej generácii nebudú dvojdielne, ale jednodielne priamo na piatych dverách. Takáto koncepcia pripomína napríklad Opel Insignia ST alebo Audi Q7. A samotné svetlá zase môžu evokovať šiestu generáciu Volkswagenu Golf.
Auto bude ľahšie kvôli použitiu novej platformy EMP2 (Efficient Modular Platform 2). Jej využitie ušetrilo 70 kilogramov. Celkovo sa zmenšili aj rozmery. Dĺžka 4430 milimetrov je o 40 menej, výška sa zmenšila o 80 milimetrov na 1610 a šírka ostala rovnakých 1830 milimetrov. Predĺžil sa však rázvor z 2730 na 2783 milimetrov. Zmenšenie auta prinieslo zväčšenie batožinového priestoru o 37 litrov na 537 litrov.
Nový Citroën C4 Picasso by mal zachovať väčšinu línií konceptu Technospace. Naznačujú to aj špiónske fotografie.
Foto - Citroën