Monocab Opel Meriva vstúpil na trh v roku 2003. Najvyšší čas na zmenu. A tak začiatkom marca sa na autosalóne v Ženeve predstaví vo svojom druhom generačnom vyhotovení. O malý predkrm motoristickej verejnosti sa postarala automobilka Opel, keď zverejnila jeho prvé oficiálne fotografie v sprievode zatiaľ na fakty ešte skúpych informácií.
Už na pohľad je zrejmé, že nový Opel Meriva disponuje veľkým rázvorom a rozchodom kolies a nesie expresívnejší styling, ktorý ladí s novým jazykom dizajnu značky Opel. Jeho autori upozorňujú najmä na podokenné línie vytvárajúce originálne vlny. Zlepšujú výhľad vzadu sediacich pasažierov, čo ocenia najmä deti a zároveň zvýrazňujú konštrukciu originálneho uchytenia zadných dverí FlexDoors do C-stĺpikov.
Práve systém v protismere sa otvárajúcich dverí je zásadnou novinkou. V masovo vyrábanom modeli sa objavuje po prvý raz vôbec, pričom výrazne zlepšuje prístup nielen k zadným ale aj k predným sedadlá. Všetky štyri dvere sa totiž vyklápajú až v 84-stupňovom uhle, čo je oveľa viac ako štandardných 68 až 70 stupňov. Pritom stĺpik B aj naďalej plní svoje funkcie – umožňuje nezávislé otváranie krídiel dverí a súčasne zaručuje vysokú odolnosť štruktúry karosérie a účinnú ochranu pri bočných nárazoch.
Aj systém uchytenia zadných sedadiel FlexSpace, s ktorým sa zaskvela už Meriva prvej generácie, má „dvojka“ zdokonalený intuitívnejším ovládaním a posúvaním zadnej lavice, či preklápaním operadla. Navyše operácie vyžadujú ešte menšie fyzické nasadenie.
Spomedzi množstva odkladacích schránok a priestorov na palube asi najviac zaboduje stredová konzola FlexRail. Jej priečinky sa môžu posúvať po koľajniciach umiestnených medzi prednými sedadlami. Sumár Flex-systémov kompletizuje integrovaný nosič bicyklov FlexFix nenápadne zakomponovaný v zadnom nárazníku. V prípade potreby sa vysúva ako zásuvka.
Výrobca ďalej akcentuje možnosť výberu pri zariaďovaní interiéru z kombinácie šiestich stupňov výbav a farieb a sľubuje vysokú kvalitu použitých materiálov a úroveň ich spracovania. Na záver reprodukujeme jeho odkaz, podľa ktorého sa o pohon novej Merivy postarajú preplňované motory vo výkonovom spektre od 55 kW (75 k ) do 110 kW (140 k) v spoločnosti päťstupňových a šesťstupňových manuálnych prevodoviek. K dispozícii má byť aj šesťstupňová automatická.
Nový Opel Meriva je dielom vývojového centra automobilky Opel v nemeckom Rüsselsheime. Vyrábať sa bude v španielskej Zaragoze a predávať sa začne v lete.
Zdroj: 03
Zdroj: 04
Zdroj: 05
Zdroj: 06
Zdroj: 07
Zdroj: 08
Foto – Opel