Na ladnej karosérii automobilka zmenila niekoľko detailov a zrazu z lahodného brázdenia talianskych prímorských cestičiek ponúka agresívnejšie vozidlo schopné zadupať do zeme veľa protivníkov na Stelviu.
Nárazníky, tmavá kapota, ale aj tmavé disky sú vizuálnym stvárnením agresívnejšieho odľahčeného roadsteru. Ku bielej a čiernej sa na niektorých miestach pridáva červená, konkrétne na spodnej hrane predného nárazníku, zrkadlách a brzdových strmeňoch.
Zo zadného nárazníka vyčnievajú až štyri koncovky výfuku, naznačujúce viac výkonu, ako reálne pod kapotou je. Pod tmavou prednou kapotou je motor od Fiatu, 1,4 MultiAir so štyrmi valcami a prepĺňaním trubodúchadlom.
Výkon 125 kW (170 k) ide cez manuálnu prevodovku a samosvorný diferenciál na kolesá zadnej nápravy. Manuál je možné vymeniť cez príplatkovú výbavu za automat s radením pod volantom. Výfuk s názvom Record Monza s hlbším zvukom priplácať netreba, je sériovo.
Abarth 124 Spider - interiér ukazuje tri pedále a manuálnu prevodovku ako štandard Zdroj: Abarth/Fiat
Aj vďaka krútiacemu momentu 250 Nm a hmotnosti len 1060 kilogramov sa Abarth 124 presunie cez hranicu 100 km/h v priebehu 6,8 sekundy. Pokračuje až do 230 km/h, ale s otvorenou strechou to nemusí byť taká rozprávka ako pri nižších rýchlostiach.
Abarth 124 Spider príde k zákazníkom až po konci leta, v septembri tento rok. Má stáť 40 tisíc eur. Ešte drahší bude Abarth 124 Spider Rally za 150 tisíc eur. Bude spĺňať všetky požiadavky FIA pre triedu R-GT.
Abarth 124 Spider Rally - pre súťaže bude štandardom hardtop Zdroj: Abarth/Fiat
Bude mať motor s objemom 1,8 litra a výkonom až 221 kW (300 k) spojený so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou. Zmizne aj otváracia strecha, ktorú nahradí hardtop. Celá karoséria bude spevnená a dostane aj ochranný rám.
Rally špecifikácia získa aj športové sedadlá so štvorbodovými bezpečnostnými pásmi. Podvozok bude tuhší a nastaviteľný. Abarth 124 Spider Rally bude stáť na sedemnásťpalcových diskoch OZ. Prvé uplatnenie nájde v pretekárskej sezóne v budúcom roku 2017.